آنالیز داور دربی 95؛ اخراج مجیدی و گل‌محمدی در سابقه قضاوت/ وقتی اکبریان بین المللی نیست!

آنالیز داور دربی 95؛ اخراج مجیدی و گل‌محمدی در سابقه قضاوت/ وقتی اکبریان بین المللی نیست!

پایگاه خبری فوتبالی- داور دربی 95 سابقه اخراج سرمربیان استقلال و پرسپولیس را در کارنامه‌اش دارد.

به گزارش فوتبالی، انتخاب محمدرضا اکبریان به عنوان داور بازی حساس میان سرخابی‌های پایتخت خیلی زود واکنش هواداران استقلال در فضای مجازی را در پی داشت چرا که استقلالی‌ها و شخص فرهاد مجیدی، اصلا خاطره خوبی از این داور ندارند. اکبریان دوم اردیبهشت 1398 در آبادان با یک تصمیم جنجالی استقلال را از کورس قهرمانی در لیگ هجدهم بیرون کشید.

در هفته بیست و نهم و ماقبل پایانی لیگ هجدهم، استقلال در ورزشگاه تختی آبادان با تساوی بدون گل مقابل صنعت نفت متوقف شد که در آن بازی تیم داوری در تصمیمی اشتباه و جنجالی گل سالم روح‌الله باقری در دقیقه ۶۸ را مردود اعلام کرد تا آبی‌ها بخاطر از دست دادن ۲ امتیاز مهم، از کورس رقابت با پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی عقب بمانند و با وجود برتری در آخرین مسابقه فصل برابر سپیدرود رشت، حتی به نایب‌قهرمانی هم نرسند!

اشتباه اکبریان تیم داوری با واکنش شدید مجیدی و دستیارانش همراه شد و باعث شد که داور مسابقه سرمربی موقت استقلال را از کنار زمین اخراج کند. اکبریان یکسال بعد از آن بازی در یک برنامه تلویزیونی گفت:« در دیدار استقلال و صنعت نفت آبادان، کمک داور به اشتباه اعلام کرد که توپ از خط رد شده است؛ در آن مسابقه آقای فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال به سرعت آمد و به تیم داوری اعتراض کرد که حواشی زیادی ایجاد شد. اگر آن حواشی به وجود نمی‌آمد، ما می‌توانستیم تصمیم خود را اصلاح کنیم ولی بخاطر آن حواشی، مدت زیادی طول کشید تا آقای مجیدی از زمین اخراج شود و واقعا تمرکزمان را از دست دادیم و از صحنه فرار کردیم! به همین دلیل، آن تصمیم اشتباه خودمان را تأیید و گل استقلال را قبول نکردیم!»

مجیدی هم بعد از صحبت های اکبریان در صفحه اینستاگرامش به صحبت ها و اعتراف اکبریان واکنش بسیار تندی نشان داد. مجیدی در اینستاگرامش نوشت:« شما شانس قهرمانی رو از استقلال گرفتید بعد به جای عذر خواهی از هواداران استقلال  با کمال وقاحت می گویید مجیدی تمرکز ما رو بهم زد ،نه اقای داور به شما ماموریتی که سپرده شده بود خیلی خوب با کمک کمک داورانجام دادید تا تیم دیگر!»

نکته جالب اینکه اکبریان به سرمربی پرسپولیس هم کارت قرمز نشان داده است.  در هفته دوم لیگ بیستم و در جریان بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی یحی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس را بعد از اینکه به نشانه اعتراض در کنار زمین توپ را شوت کرد با کارت قرمز جریمه کرد.  

به این ترتیب هر دو سرمربی پرسپولیس و استقلال توسط اکبریان با کارت قرمز جریمه شده اند و اصلا از این داور خاطره خوبی ندارند.

نکته عجیب درباره این است که اکبریان فقط سال 2013 در لیست داوران بین المللی بوده و در سال 2014 از لیست خارج شده است و مشخص نیست چرا چنین داوری که فقط یک سال در لیست بین المللی بوده، باید برای این بازی حساس انتخاب شود. اکبریان در سال 2014 توسط ناظران بین المللی داوری فیفا خارج شده است در حالیکه در حال حاضر 7 داور بین المللی و 9 کمک داور بین المللی داریم.

موعود بنیادی فر، بیژن حیدری، پیام حیدری، وحید کاظمی، حسن اکرمی، علی اصغر مومنی داوران بین اللملی هستند که به همراه علیرضا فغانی در این لیست قرار دارند که فغانی ایران نیست و در استرالیا سوت می زند.

یک کمک داور از کمک داورانی که برای دربی انتخاب شده اند هم بین المللی است. ایلدروم بین المللی است اما عالیقدر بین المللی نیست. گفته می شود چون سال آخر این داور است او برای دربی انتخاب شده اما دربی جای دلجویی و رعایت کسوت و خداحافظی داوران نیست. باید همه جوانب بررسی می شد.

9697