نوستالژی؛ وقتی اینیستا کاپیتان آلباسته بود

نوستالژی؛ وقتی اینیستا کاپیتان آلباسته بود

پایگاه خبری فوتبالی –اینیستا یکی از اسطوره های باشگاه بارسلونا است که البته فوتبال خود را قبل از بارسلونا در آکادمی آلباسته آغاز کرده.

به گزارش فوتبالی، آندرس اینیستا لوخان، بازیکن فعلی تیم ویسل کوبه که هم اکنون ۳۶ سال دارد بیش از ۲۰ سال در تیم‌های باشگاه بارسلونا حضور پیدا کرده است. او در سال ۱۹۹۶ و در حالی که ۱۲ سال داشت به لاماسیا ملحق شد و سال ۲۰۰۲ در تیم اصلی حضور پیدا کرد. نکته مهم درباره او حضور در تیم آلباسته قبل از پیوستن به لاماسیا است. تیم شهری که او در آن در منطقه فوئنتوبیلا به دنیا آمده. این تصویر هم مربوط به همان دوران ۱۰ تا ۱۲ سالگی است که اینیستا در آلباسته حضور داشت.

اینیستا آن قدر در این سال‌ها خوب بوده که ریکلمه، اسطوره فوتبال آرژانتین که در بارسا هم بازی کرده درباره او گفته: مسی بهترین در دنیاست و کریستیانو رونالدو مانند یک بازیکن ایده‌آل ساخته شده در پلی استیشن است. از همان بازیکنانی که می‌تواند با پای راست یا چپ گل بزند. اما کسی که بهتر از همه در زمین بازی می‌کند اینیستاست. او می‌داند دقیقا چه زمانی جلو برود و عقب برگردد. او لحظه درست برای انجام دادن هر کاری را می‌داند. اینکه کی دریبل کند و کی به بازی سرعت دهد. شما می‌توانید شوت زدن یا پاس دادن را یاد بگیرید اما  آگاهی از همه چیز در زمین مسابقه چیزی است که یا با آن متولد می‌شوید یا آن را ندارید.

1101