رکورد باورنکردنی کومان: در همه فصل‌های عمرش قهرمان لیگ شده!

رکورد باورنکردنی کومان: در همه فصل‌های عمرش قهرمان لیگ شده!

پایگاه خبری فوتبالی - کینگزلی کومان مهاجم فرانسوی بایرن مونیخ روند بی نظیری را دارد. او ده سال پیاپی است که قهرمان لیگ می شود. این بازیکن که شنبه بوندسلیگا را برد، هرگز نشده که در دوران فوتبالش از 16 سالگی تا کنون فصلی را بدون قهرمانی لیگ سپری کرده باشد.

به گزارش فوتبالی، کومان تا کنون در سه تیم مختلف قهرمان لیگ شده است. او این روند را در فصل 13-2012 با پی اس جی آغاز کرد. در آن فصل یک نوجوان بود و فقط یک بازی در تیم پاریسی داشت و بخشی از قهرمانی تیمش بود. او در فصل بعدش نیز  با پی اس جی قهرمان لیگ فرانسه شد که این بار دو بازی داشت. او در تابستان راهی یوونتوس شد و در تورین دو اسکودتو برد و بعد از آن راهی بایرن مونیخ شد که در شش فصل اخیر قهرمان آلمان شده است.

اما اتفاق جالب مربوط به فصل 16-2015 بود که کومان هر دو لیگ ایتالیا و آلمان را برد. در حقیقت او در ماه آگوست فقط یک بازی در لیگ ایتالیا برای یوونتوس داشت و بعد از آن در آخرین لحظات نقل و انتقالات تابستانی راهی بایرن شد اما در هر صورت هر دو جام را باید به نامش نوشت. 

کومان 24 ساله البته علاوه بر ده قهرمانی خود در لیگ های مختلف در سال 2020 چمپیونزلیگ را برد و سه قهرمانی جام حذفی آلمان، یک قهرمانی کوپا ایتالیا، یک قهرمانی جام اتحادیه فرانسه، چهار قهرمانی سوپرجام آلمان، یک قهرمانی سوپرجام فرانسه، یک قهرمانی سوپرجام ایتالیا، یک قهرمانی سوپرجام اروپا و یک جام باشگاه های جهان در کارنامه خود دارد. کومان بدشانس بود که به علت مصدومیت جام جهانی 2018 را از دست داد چرا که در غیر این صورت این جام را هم می برد.

کومان با روند کنونی به نظر می رسد که رکورد ویدال که در پانزده سال اخیر دوازده لیگ را برده خواهد شکست.

4125