مدیرعامل قشقایی: با خیبر بازی نداشتیم با کل سیستم فوتبال بازی داشتیم/ مهم نیست محروم شوم

مدیرعامل قشقایی: با خیبر بازی نداشتیم با کل سیستم فوتبال بازی داشتیم/ مهم نیست محروم شوم

پایگاه خبری فوتبالی- مدیرعامل باشگاه قشقایی شیراز گفت: نود ارومیه با پنجره بسته بازیکن جذب کرد و این باید به گوش فیفا برسد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، روح‌الله نجف‌پور در خصوص شکست سنگین قشقایی در خانه خیبر خرم‌آباد اظهار داشت: باختیم و نتیجه مشخص بود. اگر صحبت کنم محرومم می‌کنند اما بگذارید این کار را انجام بدهند. ما با تیم خیبر خرم‌آباد بازی نداشتیم بلکه با کل سیستم فوتبال بازی داشتیم.

مدیرعامل باشگاه قشقایی با اشاره به مسائل داوری این دیدار عنوان کرد: اتفاقات داوری در این بازی رخ داد شاید بعداً کارشناسان داوری بیایند دو سه صحنه را بررسی کنند و تمام شود و برود اما ما که 90 دقیق آنجا بودیم دیدیم چه اتفاقاتی افتاد. فوتبال بسیار ناپاکی را شاهد بودیم و به هر طریق و روشی که فکر کنید تلاش کردند تا فقط نتیجه را بگیرند.

وی افزود:‌ در دقیقه 7 بازی، بازیکنان ما را درون محوطه جریمه از پشت درو کردند و توپ را هم به بیرون زدند اما داور نه پنالتی گرفت و نه کرنر، او از خطاهای بسیاری چشم‌پوشی کرد. از طرفی داور چهارم هم از دقیقه یک تا 90 فقط مقابل نیمکت ما ایستاده بود و تکان نخورد که این مساله استرس زیادی به نیمکت نشینان ما وارد می‌کرد. شاید او فکر می کرد فقط یک نیمکت در استادیوم است. او در تمام طول بازی فقط به نیمکت‌نشینان ما اخطار و تذکر می‌داد و داد می‌زد.

نجف‌پور تصریح کرد: اتفاقاتی که رخ داد مدیریت شده بود هیچکس هم در این فوتبال پاسخگو نیست و کسی نیست که جلوی این کار سیستماتیک را بگیرد چون خود این دوستان که قرار است به این فوتبال ناپاک و فساد در فوتبال رسیدگی کنند در این موضع نقش تأثیرگذار و اصلی دارند. خود آن‌ها ما را جریمه و محروم می‌کنند. در فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، کمیته انضباطی، کمیته اخلاق و دیگر نهادها دادمان به جایی نمی‌رسد. کسی را هم نداریم که بیاید برایمان فریاد بزند و تظلم‌خواهی کند. 

مدیرعامل باشگاه قشقایی با اشاره به حضور مسئولان استان لرستان در ورزشگاه گفت: به استان لرستان و مردم آن تبریک می‌گویم. مسئولین خوبی دارند. نماینده‌ها، اعضای شورای شهر، شهردار، استاندار و ... همه متحد هستند که یک تیم در عرض 5 هفته از رتبه شانزدهم جدول به رتبه پنجم برسد. من به مسئولین لرستان تبریک می‌گویم. بالاخره آن‌ها به خاطر علاقه مردم‌ و هواداران خیبر تلاش می‌کنند اما ما فریادمان را در مورد ناپاکی به خدا می‌بریم. حرفمان را می‌زنیم و مهم نیست تا اطلاع ثانوی هم محروم شویم.

نجف‌پور در خصوص مسائل داوری این دیدار اظهار داشت:‌ در دقیقه 7 برای ما یک پنالتی نگرفتند. بعد از اینکه یک بر صفر عقب افتادیم موقعیت‌های خیلی خوبی داشتیم اما در زدن ضربات بی‌دقت بودیم. روی بازیکن ما خطا شد اما داور دستور به ادامه بازی داد و گل دوم را خوردیم. به این ترتیب روح و روان بچه‌های ما کاملاً به هم ریخت. در صحنه گل سوم خیبر، بازیکن حریف روی بازیکن ما سوار شد. دو دستش را روی شانه او گذاشت و به این ترتیب با ضربه سر گلزنی کرد. وقتی بازیکنان ما اعتراض کردند داور گفت او ابتدا پریده و بعد دست گذاشته، این خنده دار است. گفتیم قانون جدید داوری یاد گرفتیم!

وی تصریح کرد: بازیکن خیبر خرم‌آباد در محوطه جریمه خودشان مرتکب خطای هند شد و آبشار زد اما داور گفت هر خطای هندی پنالتی نیست! بازی در این صحنه می‌توانست 2-2 شود اما به هرحال دو پنالتی برای ما نگرفت. در نیمه دوم بی‌محابا حمله کردیم تا سه گل خورده را جبران کنیم اما دو گل دیگر دریافت کردیم. در اواخر بازی هم می‌توانستیم دو سه گل بزنیم که یکی از گل ها جبران شد. 90 دقیقه روح و روان بازیکنان ما را آزار دادند.

مدیرعامل باشگاه قشقایی در خصوص شکایت از باشگاه 90 ارومیه به دادگاه CAS گفت: 90 ارومیه با وجود بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی که الان هم توسط فیفا بسته است بازیکنانی را جذب کرد. در مقطعی کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال با فرمولی پنجره آن‌ها را باز کرد و این باید به گوش فیفا برسد. آیا یک نهاد داخلی مانند سازمان لیگ یا فدراسیون فوتبال می‌تواند برخلاف رأی مسلم فیفا پنجره تیمی را باز کند؟ سعی کردیم در مراجع داخلی به این مسأله رسیدگی شود اما حتی ما را نخواستند که توضیح بدهیم. رأی ابتدایی را کمیته انضباطی صادر کرد و کمیته استیناف هم اصلا به دلایل توجهی نکرد. دوست نداریم اتفاقی بیفتد که برای فوتبال ایران تبعات داشته باشد اما مجبوریم برای دفاع از منافع باشگاه قشقایی و چند میلیون هواداراش این کار را انجام بدهیم.

نجف‌پور با اشاره به انتظار باشگاه قشقایی از مسئولان استان فارس عنوان کرد: در 8 سالی که من مدیرعامل این باشگاه بودم شاید سرجمع دو سه مرتبه استاندار و مسئولان دیگر را  در استادیوم دیده باشم. هیچ نماینده و مسئولی از استان بزرگ فارس را تا امروز کنار خودمان ندیده‌ایم که دلگرم باشیم اما دیروز در لرستان دیدم که تمام مسئولین از شورای شهر و صنعت و معدن تا استاندار و نماینده‌ها، دوش به دوش بازیکنان و در کنار تیم بودند. آن‌ها در جایگاه حضور داشتند که این برای بازیکنان قوت قلبی بود و همچنین پیامی هم به داور بود که مراقب باشد!

وی افزود: بالاخره حضور آن‌ها از لحاظ روانی روی داور تأثیر دارد. البته نامش را هر چیزی می‌شود گذاشت به جز داور، مکتب قشقایی این است که به هیچ عنوان در مورد داوری صحبت نشود اما من امروز این تابوشکنی را انجام دادم چون می‌خواهم مردم از فساد آگاه شوند.

6641