فیروزی: نفت آبادان به باختن و نبردن عادت کرده است/ باید درد را پیدا کرد و سپس سراغ درمان رفت

فیروزی: نفت آبادان به باختن و نبردن عادت کرده است/ باید درد را پیدا کرد و سپس سراغ درمان رفت

پایگاه خبری فوتبالی- سرپرست تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: تیم فوتبال صنعت نفت به باختن و نبردن عادت کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، علی فیروزی درباره شکست یک بر صفر تیم فوتبال صنعت نفت آبادان مقابل آلومینیوم اراک در هفته بیست و دوم لیگ برتر اظهار داشت:‌ متأسفانه تیم ما به باختن و نبردن عادت کرده است. در بازی‌های قبلی به این نتیجه رسیده بودیم که شاید مشکل نفت در خلق موقعیت باشد، اما شب گذشته به ویژه در نیمه دوم روی حریف مسلط بودیم و موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم که باز هم به نتیجه نرسیدیم.

وی افزود: هواداران صنعت نفت دوست دارند کادرفنی ما از نفرات جوان استفاده کند و در نیمه اول هم بازی با آلومینیوم این کار انجام شد اما باز هم جواب نداد. نمی‌خواهیم خوب بازی نکردن و ضعف تیم در نیمه اول را گردن بازیکنان جوان اندازیم، اما استرس نبردن خیلی تأثیرگذار شده و حتی کار به جایی رسیده که که بازیکنان ما در ارسال پاس هم ترس دارند و نمی‌توانند توپ را سالم به هم‌تیمی‌شان برسانند. 

سرپرست تیم فوتبال صنعت نفت تصریح کرد: تیم ما می‌خواهد با بازی مالکانه به یک‌سوم دفاعی حریف رسیده و موقعیت ایجاد کند. در نیمه دوم هم فرصت‌های زیادی به وجود آوردیم و در شرایط خیلی خوب گلزنی قرار گرفتیم اما همین استرس نبردن و گل نزدن در ساق پای بچه‌ها سبب شده نمی‌توانند ضربه نهایی را درست بزنند.

فیروزی اضافه کرد:‌ یادم می‌آید یک سال پس از آلفردو کاسمیروی پرتغالی خودم به عنوان سرمربی صنعت نفت انتخاب شدم اما همین استرس نبردن در نهایت کار را به جایی رساند که تیم ما با وجود اینکه یکی از بهترین تیم‌های خود را در اختیار داشت سقوط کرد. این مشکل باید حل شود تا بچه‌های ما به شرایط بهتری برسند. با توجه به بازی‌ای که در نیمه دوم دیدار با آلومینیوم از صنعت نفت دیدم، اطمینان دارم تیم ما می‌تواند با رفع این مشکل به وضعیت خوبی برسد. 

وی درباره اینکه آیا استرس و مشکل روحی و روانی می‌تواند به عاملی برای توجیه شکست صنعت نفت مقابل آلومینیوم تبدیل شود، توضیح داد: دنبال توجیه نیستیم. شاید از این 7 نفری که در تیم مقابل کرونا گرفته‌اند، فقط یک تا دو نفر بازیکن تأثیرگذار باشند. آلومینیوم شب گذشته بیشتر نفرات اصلی‌اش را دراختیار داشت و قابلیت‌های این تیم به حدی است که با وجود دراختیار داشتن 7 بازیکن کرونایی، فوتبال خوبی بازی کرد. به همین دلیل نمی‌توان گفت این موضوع روی عملکردش تأثیرگذار بود.تا جایی هم که اطلاع دارم تنها دو نفر از این نفرات کرونایی جزو بازیکنان اصلی آلومینیوم بودند. 

سرپرست صنعت نفت آبادان درباره ناراحتی هواداران این تیم از نتایج اخیر و کسب تنها چهار امتیاز از 10 بازی توضیح داد: هوادار حق دارد، زیرا صاحب اول و آخر صنعت نفت همین هواداران هستند اما باید درد را پیدا کرد و سپس سراغ درمان رفت. تمام تلاش ما باید در راستای پیدا کردن درد پنهان تیم باشد، زیرا تیم فعلی همانی است که تا هفته یازدهم لیگ برتر جزو مدعیان صدرنشینی بود. 

فیروزی تصریح کرد: اکنون مثل زمانی است که یک بازیکن آسیب می‌بیند و اگر شناخت پزشک درباره آسیب خوب نباشد، درمان هم طولانی‌تر خواهد شد. باید نتایج ضعیف صنعت نفت را هم آسیب‌شناسی کرد و سپس به سراغ درمان آن رفت. تیم ما در ابتدای فصل تمرینات آماده‌سازی انجام نداد و به همین دلیل پیش‌بینی می‌کردیم هر چه جلوتر برویم، از لحاظ بدنی آسیب می‌بینیم که این اتفاق هم افتاد.

وی خاطرنشان کرد: نفت پس از نتایج خوب ابتدای فصل از نظر بدنی، مصدومیت و کارت‌های زرد و قرمز بی‌دلیل بازیکنان آسیب زیادی دید اما اکنون باید سراغ رفع این معضل برویم تا هر چه سریع‌تر شرایط خوبی را در لیگ برتر به دست آوریم. لیگ برتر ایران فرسایشی است و با هر دو سه بازی یک هفته مسابقات تعطیل می‌شود اما نمی‌توانیم باخت‌های زیادمان را توجیه کنیم. باید به خاطر مردم آبادان و نام بزرگ صنعت نفت به روند برد برگردیم و هر چه سریع‌تر دردی که دامن گیرمان شده درمان کنیم تا به وضعیت که مردم عزیز آبادان می‌خواهند برسیم.

7474