مدارس فوتبال در کدام شهرها مجوز فعالیت دارند؟

مدارس فوتبال در کدام شهرها مجوز فعالیت دارند؟

پایگاه خبری فوتبالی- رییس فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد که مدارس فوتبال صرفا در شهرهای با رنگ زرد از نظر شیوع ویروس کرونا مجوز فعالیت دارند و بازگشایی و فعالیت آن‌ها در شهرهای نارنجی و قرمز غیرمجاز است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، ۲۳ تیرماه سال گذشته بود که فدراسیون فوتبال با ارسال نامه ای به هیات فوتبال استان‌ها در خصوص نحوه فعالیت مدارس فوتبال اعلام کرد که پس از مطرح شدن پروتکل های بهداشتی مربوط به آغاز فعالیت مدارس فوتبال، شهرهای دارای وضعیت سفید با رعایت تمامی دستورالعمل ها امکان از  سر گیری فعالیت های ورزشی را داشته و شهرهای دارای وضعیت زرد باید از آخرین دستور العمل های مطابق با آخرین تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و استان مربوطه تبعیت کنند و شهرهای دارای وضعیت قرمز مجوز آغاز فعالیت مدارس فوتبال را ندارند.

این ابلاغیه فدراسیون فوتبال در شرایطی بود که هنوز رنگ نارنجی، به رنگ بندی شهرهای کشور از نظر شیوع ویروس کرونا اضافه نشده بود.

به تازگی اما خبری منتشر شده مبنی بر اینکه طبق آخرین مصوبه ای که ستاد ملی مقابله کرونا منتشر کرده، تعطیلی مشاغل گروه های ۱ و ۲ در شهرهای قرمز و نارنجی از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت برداشته می شود و این اصناف می توانند به فعالیت خود ادامه دهند و بنابراین مدارس فوتبال با در نظر گرفتن تمامی پروتکل های بهداشتی، کلاس هایشان از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت دایر خواهند بود. (این خبر درحالی منتشر شد که هیچ اشاره ای به وضعیت مدارس فوتبال در مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا نشده است و اساسا مصوبه ای در این زمینه وجود نداشت.)

پس از پیگیری صورت گرفته، غلامرضا نوروزی، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد که مدارس فوتبال صرفا در شهرهای زرد رنگ از نظر شیوع ویروس کرونا امکان و مجوز فعالیت دارند و بازگشایی و فعالیت آن ها در شهرهای با رنگ نارنجی و قرمز غیرقانونی است.

باید خاطرنشان کرد بر اساس اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، اگر صنفی دچار تخلف شود جریمه ها شدیدتر شده، به این صورت که تخلف صنف در شهر قرمز موجب می‌شود به مدت ۳ هفته پلمب شود و این مدت برای شهر نارنجی ۲ هفته است.

7474