جدال 3 تیم برای رسیدن به پله اول قهرمانی در لیگ برتر فوتسال/ توصیه به نظارت بیشتر در روز پایانی

جدال 3 تیم برای رسیدن به پله اول قهرمانی در لیگ برتر فوتسال/ توصیه به نظارت بیشتر در روز پایانی

پایگاه خبری فوتبالی- 3 تیم گیتی پسند اصفهان، مس سونگون ورزقان و سن ایچ ساوه در حالی به مصاف حریفان خود می روند که هر سه تیم شانس قهرمانی در لیگ برتر فوتسال را دارند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، بعد از کش و قوس های زیاد سرانجام لیگ برتر فوتسال 1399-1400 به هفته پایانی خود نزدیک شده و برای اولین بار در تاریخ برگزاری این مسابقات سازمان لیگ برای کمک به تیم ملی آن را به صورت دو گروه 7 تیمی و فشرده برگزار کرد.

نکته قابل توجه این دوره لیگ این است که تا هفته آخر هنوز تکلیف تیم قهرمان مشخص نیست و 3  تیم همچنان تا آخرین لحظه مدعی قهرمانی هستند. این موضوع نشان دهنده پویایی و شادابی لیگ ایران است.

البته لیگ امسال از ابتدای شروع مشکلاتی داشته از جمله وجود سالن‌‌‌های غیر استاندارد، کفپوش‌‌‌‌‌‌‌های نامناسب و از همه مهمتر شیوع ویروس کورنا و عدم حضور تماشاگران در سالن برگزاری مسابقات.اکثرا تیم‌‌‌‌ها از نحوه قضاوت و ضعف شدید داوری معترض و گله مند بودند و نکته اعتراضی اکثر تیم ها به این بود که چرا از داوران باتجربه کمتر استفاده شد.

پنجشنبه هفته جاری در حالی آخرین بازی لیگ برگزار می‌شود که این رقابت ها به اوج هیجانش رسیده. امکان قهرمانی هر یک از تیم‌های مس سونگون ورزقان،گیتی پسند اصفهان و سن ایچ ساوه در 3 استان محل برگزاری تبریز، اصفهان و مشهد وجود دارد که سازمان لیگ  باید به فکر 3 جام قهرمانی برای این 3 استان باشد.

همه تیم‌‌های صعود کننده به مرحله نهایی از سازمان لیگ و کمیته داوران  درخواست دارند که در این 3 بازی  از داوران برجسته و صاحب نام  استفاده شود و با توجه به  سوابق قبلی که امکان درگیری و... وجود دارد سازمان لیگ، کمیته داوران، فدراسیون فوتبال  و کمیته انضباطی نظارت‌‌‌ها را  در این 3 بازی بیشتر و نمایندگان خود را  به 3 استان محل برگزاری اعزام کنند.

مس سونگون وزرقان- کراپ الوند ایرانیان

مس سونگون مدافع عنوان قهرمانی که به دنبال پوکر خود در لیگ است با 19 امتیاز و تفاضل مثبت 8 در صدر جدول مرحله نهایی قرار دارد. این تیم میزبان کراپ الوند است که با 10 امتیاز و تقاضل منفی 5 در رده چهارم جدول قرار دارد. پیروزی و شکست برای نماینده قزوین تاثیر خاصی ندارد و فقط می‌تواند جایگاهش را در جدول تغییر دهد اما مس برای پوکر قهرمانی فقط باید به دنبال پیروزی در این میدان باشد. در صورت هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی برای نماینده آذربایجان و در صورتیکه تیم‌های گیتی پسند و سن ایچ ساوه بتوانند حریفان خود را شکست دهند کار مس برای قهرمانی سخت می‌شود.

گیتی پسند اصفهان- مقاومت البرز

گیتی پسند اصفهان نایب قهرمان 3 فصل اخیر لیگ امسال با تغییر در کادر فنی و با جذب وحید شمسایی از ابتدا به دنبال قهرمانی در لیگ بود. البته این تیم با بدشانسی‌هایی هم روبرو شد و چند بازیکن کلیدی خود را در ادامه لیگ از دست داد. گیتی پسند  در حال حاضر با 17 امتیاز و تفاضل گل مثبت 13 در رده دوم جدول است.

تفاضل گل مثبت 13 برگ برنده‌ای می‌تواند در پایان دیدارها برای آنها باشد.این تیم در حالی روز پنج شنبه میزبان تیم خوب مقاومت البرز است که این تیم در حال حاضر با 7 امتیاز و تفاضل منفی 2 در جایگاه  پنجم جدول قرار دارد. نماینده اصفهان برای قهرمانی در لیگ محکوم به شکست مقاومت در خانه است هر نتیجه‌‌ای غیر از پیروزی گیتی پسند را از قهرمانی دور می‌‌‌‌‌کند. اگر مس سونگون و سن ایچ مقابل حریفان خود با هر نتیجه‌‌‌‌ای متوقف شوند  با توجه به تفاضل گل نماینده اصفهان می‌‌‌‌‌تواند قهرمان این دوره از لیگ برتر شود.

فرش آرا مشهد -سن ایچ ساوه

در مشهد تیم خوب و با ریشه و پرسابقه لیگ یعنی فرش آرای مشهد که با 7 امتیاز و تفاضل منفی 12 در رده ششم جدول قرار دارد میزبان تیم  خوب و جوان سن ایچ ساوه است. سن ایچ با 17 امتیاز و تفاضل منفی 2 در رده سوم جدول قرار دارد. این تیم شانس کمتری نسبت به دو تیم مس و گیتی پسند برای قهرمانی دارد. نماینده ساوه که در چند هفته اخیر در صدر جدول یکه تازی می‌کرد هفته گذشته و در ثانیه‌‌‌‌های آخر بازی مقابل تیم با تجربه گیتی پسند در خانه متحمل شکست شد و همین موضوع باعث شد که این تیم کمی از قهرمانی دور شود و آن  را به رده سوم جدول سقوط دهد. البته سن ایچ همچنان  شانس قهرمانی دارد در صورت شکست مس و گیتی پسند در مقابل حریفان خود این تیم شگفتی‌‌‌‌‌ساز، می‌‌تواند قهرمان لیگ شود.

7474