بخش دوم مصاحبه کاپلو با فور فور تو؛ مسی را برای یوونتوس می‌خواستم!

بخش دوم مصاحبه کاپلو با فور فور تو؛ مسی را برای یوونتوس می‌خواستم!

پایگاه خبری فوتبالی – فابیو کاپلو، سرمربی سابق تیم‌های میلان، رئال مادرید، رم و یوونتوس در گفت و گوی مفصل با مجله فور فور تو حرف‌های جالبی بیان کرده که در ۲ قسمت آن را می‌خوانیم.

به گزارش فوتبالی، بخش اول از گفت و گوی کاپلو به شرح زیر است:

*حضور در یوونتوس به دلیل تعلق خاطرم به هواداران رم سخت بود اما پس از ۵ فصل وقتش رسیده بود که جدا شوم.

*در سال ۲۰۰۵ می‌خواستیم با مسی برای یوونتوس قرارداد امضا کنیم. نمی‌توانم تصور کنم اما داشتن مسی در تیم یک رویا بود. زمانی که او در مسابقات پیش فصل در بارسلونا بازی می‌کرد سعی کردم رایکارد را راضی کنم اما او راضی نمی‌شد. در جام خوان گامپر گفتم او یک بازیکن بزرگ می‌شود و اشتباه نکردم.

*در فوریه ۲۰۰۷ و زمانی که تیم از نتایج ضعیف رنج می‌برد از بارسلونا عقب افتادیم و دیداری سخت مقابل سوسیه‌داد در سن سباستین داشتیم. آن زمان احساس کردم که بهترین زمان برای تنبیه بکام است. یک ماه بعد اعلام کرد قرارادادش را تمدید نمی‌کند تا به آمریکا برود. من هم تصمیم گرفتم دیگر به او بازی ندهم. واقعیت این بود که او هنوز مانند یک بازیکن حرفه‌ای تمرین می‌کرد و از طرف هم‌تیمی‌ها حمایت می‌شد. در نهایت او به تیم برگشت.

*چرا هدایت تیم ملی انگلیس را بر عهده گرفتم آن هم وقتی به یورو ۲۰۰۸ صعود نکرده بود؟ من همیشه عاشق چالش‌‌های سخت بودم و مربیگری در انگلیسی که سال‌ها بود چیزی برنده نشده بود یکی از این اتفاقات بود. در جام جهانی ۲۰۱۰ در خط حمله از کمبود قدرت رنج می‌بردیم. در مرحله حذفی وقتی آلمان جلو بود می‌توانستیم به بازی برگردیم اما داور گل لمپارد را قبول نکرد. تیم یواخیم لو جوان بود و نسبت به ما برتری داشت.

*ماجرای منع کچاپ و کره؟ این ها جزئیاتی بود که زمان حضورم در تیم ملی انگلیس منع کردم زیرا به سلامتی بازیکنان کمک نمی‌کردند. بحث شخصی نبود. در واقع سال‌ها بعد از امیل هسکی شنیدم چنین محرومیت‌هایی می‌تواند تاثیر بگذارد که بازیکن بهتر نمایش داشته باشد. نظم و دیسیپلین را تحسین می‌کنم اما همیشه در راستای کسب بهترین نتایج بوده.

*چرا انگلیس با استعدادهای فراوانی که دارد از سال ۶۶ قهرمان نشده؟ ۴ سال بعد از حضور من، در سال ۲۰۱۴ هم این اتفاق افتاد. قبل از بازی‌ها شرایط تیم با زمان آغاز تورنمنت متفوات است. در آفریقای جنوبی می‌گفتند هتل در حومله قرار دارد و در برزیل حتی از گروه صعود نکردند. این‌ها همه بهانه است. صادقانه بگویم فکر می‌کنم عدم وجود اعتماد به نفس در انگلیس باعث این مسائل شده. نوعی ترس باعث می‌شود که آن‌ها به موقیت نرسید و همیشه یک بار مسئولیت سنگین و انتظارات بالا باعث می‌شود نتیجه نگیرند. امیدوارم این اتفاق در تابستان نیفتد.

*بااستعدادترن بازیکنی که در انگلیس مربی‌اش بودم؟ ۳ نفر را نام می‌برم: رونی، لمپارد، جرارد. از لحاظ حضور مهم در رختکن هم جان تری و ریو فردیناند ۲ اسطوره برای بازیکنان جوان بودند.

*چرا از انگلیس استعفا دادم؟ از رفتار اتحادیه باب تگرفتن بازوبند از تری ناراحت شدم. این مسئله مسئولین من بود و به نظرم این محرومیت غیرمجاز به نظر می‌رسید. جام تری کاپیتان من بود اما آن‌ها گفتند نمی‌تواند کاپیتان باشد. در ماجرای محرومیت فردیناند به دلیل مسائل نژادپرستی هم برادرش با من تماس گرفت تا از تصمیم باخبر شوم. به یورو ۱۲ صعود کرده بود اما تصمیم گفتم استعفا دهم.

*تعامل و مقابله با رسانه‌های کدام کشور سخت‌تر است؟ باور کنید هم انگلیس، هم اسپانیا و هم ایتالیا. قدرتمندترین و تاثیرگذارترین رسانه‌ها در ایتالیا، رسانه های چاپی هستند. در اسپانیا رادیو تاثیرگذار است و در انگلیس هم روزنامه‌ها.

*حسرت سرمربیگری ایتالیا را می‌خورم؟ در سال ۲۰۱۶ به من پیشنهاد شد و گفتم خیر. روز بازی ایتالیا و اسپانیا در شهر اودینه بود. شغل‌هایی را قبول می‌کنم که من را جذب کند و فریبنده باشد. این پیشنهاد من را قانع نکرد.

*بهترین بازیکنی که مربی‌اش بوده‌ام؟ وقتی این سوال مطرح می‌شودهمه به دنبال یک مهاجم به عنوان جواب هستند. بالاترین کیفیت را رونالدو نازاریو داشت. بدون هیچ شکی اما  زمانی که در رئال مربی اش بودم بخاطر وزنش فاجعه بود. فان باستن، ساویسویچ، رائول، زلاتان، دل‌پیرو، توتی، روبرتو باجو و ۲ مدافع بی‌نظر یعنی باره‌سی و مالدینی بهترین‌ها بودند.

1101