نکته/ وقتی شستا یوروی 15 هزار تومانی به فدراسیون فوتبال قرض داد و یوروی 45 هزار تومانی گیرش آمد!

نکته/ وقتی شستا یوروی 15 هزار تومانی به فدراسیون فوتبال قرض داد و یوروی 45 هزار تومانی گیرش آمد!

پایگاه خبری فوتبالی- در ماجرای فدراسیون فوتبال و بدهی‌اش به شرکت شستا یک مورد عجیب دیده می‌شود.

به گزارش فوتبالی، چند روز قبل به این نکته اشاره کردیم که فدراسیون فوتبال تا امروز 169 میلیارد تومان از سرمایه‌اش را به خاطر شکایت سرمربی سابق تیم ملی از دست داده است.

حتما در جریان هستید که شرکت شستا بابت طلب 2 میلیون یورویی‌اش از فدراسیون فوتبال، 6 دانگ ساختمان فدراسیون فوتبال و تقریبا سه دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس را بر اساس حکم دادگاه به نام خودش سند زده است. آن زمان که تیم حقوقی شستا به دنبال گرفتن سند ساختمان فدراسیون فوتبال بود، کارشناس دادگستری که مامور ارزیابی قیمت ساختمان فدراسیون فوتبال بود، قیمت این ملک را 60 میلیارد تومان ارزیابی کرد. 

با توجه به قیمت یورو در آن مقطع و جریمه‌ای که فدراسیون بابت تاخیر و دیرکرد در پرداخت بدهی‌اش، متقبل شده بود، طلب شستا با توجه به دیرکرد و تاخیر و تادیه و دیگر موارد، از فدراسیون 90 میلیارد تومان می‌شد. به همین دلیل قاضی پرونده باید سراغ سندهای دیگری می رفت که به نام فدراسیون فوتبال بود. دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، باشگاههایی هستند که سندشان به نام فدراسیون فوتبال است چرا که محمد دادگان این دو ساختمان را خریداری کرده است. 

نزدیک ترین ساختمان به فدراسیون فوتبال از نظر جغرافیایی، ساختمان باشگاه پرسپولیس بود که یک کوچه و یک خیابان با فدراسیون فوتبال فاصله دارد. اگر به فرض، ساختمان باشگاه استقلال در میدان پرسپولیس(پیروزان سابق) قرار داشت، این ساختمان باشگاه استقلال بود که سه دانگش به نام شستا می شد.

به همین دلیل قاضی پرونده با درنظر گرفتن نزدیک بودن ساختمان باشگاه پرسپولیس به محل فدراسیون فوتبال و پس از اینکه کارشناس دادگستری بر اساس همان معیار روی ساختمان باشگاه پرسپولیس قیمت گذاری کرد، حکم داد 30 میلیارد تومان از طلب شستا با گرفتن سه دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس و زدن سه دانگ به نام شستا تامین شود.

در هر حال قیمت ساختمان پرسپولیس 60 میلیارد تومان ارزیابی شده بود و شرکت شستا به روایتی 3 دانگ و به روایتی 2.5 دانگ از ساختمان پرسپولیس را در ازای طلبش از فدراسیون فوتبال برداشت!

نکته جالب اینکه برای شرکت شستا بر اساس تاخیرو تادیه هر یورو 45 هزار تومان درآمد. در واقع آنها یوروی 15 هزار تومانی به فدراسیون فوتبال قرض دادند اما حالا یوروی 45هزار تومانی و سه برابر آن را به خاطر خلف وعده مدیران سابق فدراسیون فوتبال، تحویل گرفتند و البته با یک حساب سرانگشتی این ماجرا مشخص شود. شستا با حکم دادگاه بابت طلب 2 میلیون یورویی‌اش از فدراسیون فوتبال، 90 میلیارد تومان از دارایی‌های این مجموعه را ضبط کرده است و این در حالیست که  یورو در بالاترین قیمتش در بازار ارز، به نزدیکی 37 هزار تومان رسید ولی شستایی ها به فدراسیونی ها نشان دادند که یورو 45 هزار تومان هم می شود.

شاید بپرسید چرا فدراسیون فوتبال به حکم بدوی 90 میلیارد تومانی اعتراض نکرد؟ جوابش ساده است، اگر اعتراض می کرد باید حدود 4 تا 5 میلیارد پول می داد و تمبر باطل می کرد که فدراسیون فوتبال در در زمان سرپرستی حیدربهاروند و دبیرکلی نبی، این پول را نداشت و به همین دلیل پرونده به دادگاه تجدیدنظر نرفت تا حکم بدوی تایید شود و شش دانگ ساختمان فدراسیون فوتبال و تقریبا سه دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس به نام شرکت شستا شود.

1984