پرهیزکار: ایران در تورنمنت فوتسال تایلند شرکت می‌کند، مکاتبات موجود است/ از برکناری‌ام مطلع نبودم اما ناراحتی ندارم

پرهیزکار: ایران در تورنمنت فوتسال تایلند شرکت می‌کند، مکاتبات موجود است/ از برکناری‌ام مطلع نبودم اما ناراحتی ندارم

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس پیشین کمیته فوتسال گفت که تیم ملی ایران قطعاً در تورنمنت فوتسال تایلند شرکت خواهد کرد و مکاتبات رایزنی این موضوع نیز موجود است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، داود پرهیزکار درباره فعالیت خود در سمت سرپرست کمیته فوتسال اظهار داشت: تجارب مدیریتی باعث شد کارم را با سرپرستی تیم زیر 20 سال آغاز کنم و سپس مرا به سمت سرپرست کمیته فوتسال منصوب کردند. اولین آزمون جدی ما میزبانی مسابقات قهرمانی زیر 20 سال آسیا بود که قرار شد شرکتی خارجی آن را برگزار کند و 750 هزار دلار درآمد داشت. مسئولیت این بازی‌ها با من بود و مسابقات به‌خوبی برگزار شد که درآمد آن به فدراسیون فوتبال رسید.
از درآمد میزبانی مسابقات قهرمانی زیر 20 سال آسیا، چیزی به فوتسال نرسید

وی در مورد عواید رشته فوتسال از این میزبانی بیان کرد: قرار بود بدهی‌های فوتسال را با این مبلغ پرداخت کنند که با توجه به شرایط فدراسیون فوتبال، چیزی به فوتسال نرسید. اعضای AFC را مجاب کردیم و میزبانی مقدماتی جام ملت‌های آسیا را هم گرفتیم که ایران هم صعود کرد. تلاش کردیم با مشورت با دوستانی چون شمس و ترابیان، کارهای کمیته فوتسال را جلو ببریم.

اوکراین به‌خاطر حادثه هواپیمای اوکراینی از سفر به ایران انصراف داد

رئیس پیشین کمیته فوتسال درباره تغییر در تورنمنت سال 98 مشهد تصریح کرد: قرار بود تورنمنت چهارجانبه‌ای با بلاروس، اسلواکی و اوکراین داشته باشیم که اوکراین به‌خاطر حادثه هواپیمای اوکراینی از این تورنمنت انصراف داد. در نهایت تورنمنتی سه‌جانبه با حضور اسلواکی، بلاروس و ایران در مشهد برگزار شد. کرونا آسیب زیادی به ما زد و اجازه هماهنگی کارها را به ما نمی‌داد.

ایران در تورنمنت تایلند شرکت می‌کند، مکاتبات آن موجود است

پرهیزکار در این خصوص که محمد ناظم‌الشریعه از غیبت ایران در لیست تیم‌های حاضر در تورنمنت تایلند خبر داده بود، گفت: نامه‌های مکاتبه با تایلند موجود است. AFC قرار بود تایلند را مستقیماً به جام جهانی بفرستد که به‌خاطر رخ ندادن این اتفاق و نیز شدت کرونا در تایلند، تورنمنت اول در این کشور به احتمال فراوان لغو می‌شود. اگر این تورنمنت برگزار شود، ما در آن شرکت می‌کنیم. 12 تیم جام جهانی در تورنمنت دوم تایلند حضور دارند و هدف کمیته فوتسال هم شرکت در این تورنمنت بود. ایران در این مسابقات حاضر می‌شود و محک جدی می‌خورد.

از برکناری‌ام مطلع نبودم اما ناراحت نیستم

وی در مورد انتقاد از برکناری خودش بدون اطلاع قبلی خاطرنشان کرد: از این موضوع (برکناری) بی‌اطلاع بودم، اما جابجایی‌ها با تغییر مدیریت طبیعی است و اصلاً ناراحت نیستم. رئیس فدراسیون فوتبال صلاح فدراسیون را بهتر از من می‌داند و در انتصاب‌ها اختیار تام دارد. سایر موارد به سلیقه مدیران برمی‌گردد. در این مدت تلاشم را کردم با چالش‌ها و مشکلات مبارزه کنم که پس از کرونا، مسائل مالی فدراسیون فوتبال اصلی‌ترین مشکل ما بود. از لحاظ اقتصادی خیلی در مضیقه بودیم و بسیاری از کارها را نتوانستیم انجام دهیم.

امیدوارم مشکلات اقتصادی با تغییرات فدراسیون فوتبال حل شود

رئیس کمیته فوتسال با بیان اینکه کارها در شرایط دشوار مالی به سختی پیش می‌رفت، اظهار داشت: امیدوارم مشکلات اقتصادی با تغییرات انجام شده در فدراسیون حل شود و تیم ملی با قدرت در جام جهانی شرکت کند. فدراسیون فوتبال باید از ملی‌پوشان حمایت کند تا تیم بدون دغدغه به جام جهانی برود. در روز پایانی کار هم دیدار با تیم ملی ونزوئلا را هماهنگ کردم. تیم ملی فوتسال با بلاروس هم بازی می‌کند و دیدار با ژاپن نیز تقریباً نهایی شده است.

نباید در دفتر خودمان بنشینیم و فکر کنیم بقیه به دنبال بازی با ما هستند

پرهیزکار در ادامه عنوان کرد: فکر می‌کنم تیم ملی با شرکت در تورنمنت تایلند، مشکل زیادی بابت دیدار تدارکاتی نخواهد داشت که این موضوع هم به پیگیری جدی نیاز دارد. نباید در دفتر خودمان بنشینیم و فکر کنیم سایر کشورها به دنبال این هستند که با ما بازی کنند. فراهم کردن دیدار تدارکاتی خیلی سخت است. با توجه به اینکه همه تیم‌ها دوست دارند بازی کنند، غفلت ما باعث می‌شود تیم دیگری جایگزین ایران شود.

6641