یوفا 9 تیم از 12 تیم سوپرلیگ را خواهد بخشید

یوفا 9 تیم از 12 تیم سوپرلیگ را خواهد بخشید

پایگاه خبری فوتبالی - یوفا طبق بیانیه‌ای اعلام کرد که 9 تیم از 12 تیمی که از حضور در سوپرلیگ انصراف دادند را، با پرداخت جریمه‌ای خواهد بخشید.

به گزارش فوتبالی، ماه گذشته 12 تیم حاضر به تشکیل لیگی مستقل به نام سوپرلیگ شدند. 6 تیم از انگلستان، 3 تیم از اسپانیا و 3 تیم از ایتالیا، 12 تیم سوپرلیگ را تشکیل می‌دادند. 48 ساعت بعد، پس از این که هواداران به تصمیم مدیران باشگاه‌شان اعتراض کردند، 6 تیم انگلیسی، 2 تیم ایتالیای و یک تیم اسپانیایی از حضور در این رقابت‌ها انصراف دادند تا سوپرلیگ پس از دو روز به تعلیق در بیاید. 

به نقل از فوتبال ایتالیا، پس از بحث و جدال‌های زیاد در مورد تحریم‌های احتمالی باشگاه‌های سوپر لیگ، یوفا بیانیه‌ای را منتشر و در آن تائید کرد که 9 باشگاه قراردادی مربوط به تعهد و عدم تخلف دوباره را امضا کردند.

حال نه تیمی که انصراف خود را از حضور در سوپرلیگ اعلام کردند، باید مبلغ پانزده میلیون یورو را برای استفاده به نفع فوتبال پایه در بخش کودکان و جوانان، پرداخت کنند. این باشگاه‌ها همچنین باید پنج درصد از میزان درآمد خود که برای حضور در یک فصل از مسابقات اروپایی دریافت می‌کنند را از دست خواهند داد. این 9 باشگاه، آرسنال، چلسی، اتلتیکو مادرید، میلان، اینتر، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام هاتسپر هستند. 

الکساندر جفرین رئیس یوفا علاوه بر تقدیر از باشگاه‌هایی که از سوپرلیگ خارج شدند، اقدامات اعلام شده را قابل توجه دانست. وی همچنین تائید کرد که یوفا باشگاه‌های یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا که هنوز به صورت رسمی از این تورنمنت خارج نشدند، برخورد خواهد کرد. 

چفرین در این باره گفت: "دو هفته پیش در کنگره یوفا گفتم که اعتراف به کار اشتباه، مخصوصا در این دوره محاکمه توسط شبکه‌های اجتماعی، کار بسیار بزرگی است. یوفا می‌خواهد با قبول تعهدات و اعلام تمایل خود برای رفع اختلالات ناشی از آن، این فصل را پشت سر بگذارد و با روحیه مثبت پیش برود. اقدامات اعلام شده، قابل توجه است، اما هیچ کدام از مبالغ مجازات به یوفا نمی‌رسد. تمام آن‌ها صرف امور پایه می‌شود."

چفرین در ادامه نیز افزود: "یوفا متعاقبا با باشگاه‌هایی هنوز در سوپرلیگ هستند، برخورد خواهد داشت. 

4416