ستاره استقلال تاجیکستان قایدی را تیک زد/ یتیموف: ایران خیلی دوستت داریم

ستاره استقلال تاجیکستان قایدی را تیک زد/ یتیموف: ایران خیلی دوستت داریم

پایگاه خبری فوتبالی- عابدزاده و بیرانوند را می‌شناسم و مقابل قایدی بازی کردم؛ سطح فوتبال ایران بالاست و اگر پیشنهادی باشد، ممکن است روزی آنجا بازی کنم.

به گزارش فوتبالی  و به نقل از ورزش سه، رویارویی پرسپولیس با استقلال تاجیکستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، جذابیت این تیم را برای فوتبال‌دوستان ایرانی افزایش داده است. اما حتی پیش از آن نیز تعداد ایرانی‌هایی که نماینده شهر دوشنبه را پیگیری می‌کردند کم نبودند؛ آن‌هایی که به واسطه فرهنگ مشترک، به سراغ تیم قرمزپوش اما استقلال نام تاجیکی‌ها رفته و عملکردش را دنبال می‌کردند. 

احتمالا آن‌ها رستم یتیموف، دروازه‌بان این تیم را می‌شناسند اما برای بقیه، او باید یکی از عوامل صعود استقلال دوشنبه به مرحله حذفی لیگ قهرمانان معرفی کرد. دروازه‌بان ۲۲ ساله‌ای که با ۵ سیو در دیدار با الهلال، نقشی پررنگ در پیروزی ۴-۱ تیمش ایفا کرد.

در گفتگو با رستم که بسیار خوش‌صحبت است، از لیگ قهرمانان آغاز کردیم و به تقابل با پرسپولیس رسیدیم و همین شد که بحث به فوتبال ایران کشیده شد. این‌که آیا استقلال ایران را می‌شناسد؟ هم‌پستی‌هایش در تیم ملی را چطور؟ و البته سنجش میزان علاقه‌مندی به حضور در تیمی ایرانی.

* صعودتان باورنکردنی بود. خودت تصورش را می‌کردی؟


صادقانه بخواهم بگویم، قبل از ورود به مسابقات تردید داشتم. اما بعد از بازی اول (شباب الاهلی)، این تردیدها ناپدید شدند. ما فهمیدیم هدفمان چیست و به سمتش رفتیم. کادرفنی وظایف هر فرد را مشخص کرد و هر کدام از ما در این چارچوب جنگیدیم.

* بازی آخر باختید اما ناگهان خبر شکست الهلال آمد و صعود کردید. چه حسی داشتی؟
یک حس دوگانه بود. این که باختی اما صعود کردی. من درباره خودم اگر بخواهم بگویم در بازی آخر واقعا خوب نبودم. یعنی از خودم رضایت نداشتم.

* در آخر هم بالاتر از الهلال قرار گرفتید. یعنی بالاتر از تیمی که جزو بهترین های قاره است.
بله، البته که خوب است. البته که ما خوشحالیم از  اینکه بالاتر از الهلال ایستادیم. اما به هر حال ما یک هدف داشتیم و آن هم صدرنشینی بود. فرقی نداشت چه تیمی در گروه باشد.

* یک بازی عجیبی هم مقابل شباب الاهلی داشتید.
اصلا قابل توصیف نیست، نمی‌توانم احساسم را بگویم. ما در دقیقه ۹۵ می‌توانستیم شکست بخوریم اما در دقیقه ۹۶ برنده شدیم! باورنکردنی بود. برای همین است که فوتبال را خیلی دوست دارم، چون تا آخرین لحظه باید بجنگید.

* بهترین لحظه لیگ قهرمانان برایت چه لحظه ای بود؟
همان بازی با شباب الاهلی.

* در مرحله حذفی هم خوردید به پرسپولیس.
بله، این بازی چهار ماه بعد است و من واقعا به آن فکر نمیکنم. ما مسابقات لیگ را داریم و ۵ هفته اول را از دست دادیم. باید با بقیه تیم‌ها همگام شویم و البته مسابقات مقدماتی جام جهانی در ماه آینده هم هست که بسیار اهمیت دارد.

* فکر می‌کنی صعود کنید؟
امیدوارم، کارمان سخت است اما لیگ قهرمانان الگوی خوبی به ما داد.

* آیا مهاجمان پرسپولیس را می‌شناسی؟


من واقعا درباره این موضوع نمیتوانم صحبت کنم چون فکرم جای دیگری است؛ مسابقات لیگ و مقدماتی جام جهانی. البته پرسپولیس بهترین خط حمله مرحله گروهی را در اختیار دارد و حتما تیم قوی است.

* راستی اسم تیم شما خیلی شبیه به استقلال ایران است.
این تیم را میشناسم. یک خاطره جالب هم دارم. وقتی با تیم زیر ۲۳ سال مقابل ایران بازی کردیم، من یک بازیکن ریز نقشی که متمایز از دیگر بازیکنان ایران بود را به خاطر دارم. هافبک چپی که باوجود قد کوتاه، تکنیک بسیار خوبی داشت و سریع بود. او حالا شماره ۱۰ استقلال را می‌پوشد.

* مهدی قایدی را می‌گویی. دیگر چه کسانی را از فوتبال ایران می‌شناسی؟ از حالا نه، قدیمی های پستت، مثل ناصر حجازی، احمد عابدزاده و...
با کمال احترام به تمام این افراد، چیزی در موردشان نشنیده‌ام. چون وقتی آنها بازی می‌کردند احتمالا من متولد نشده بودم! من از دروازه‌بان‌های ایرانی، علیرضا بیرانوند را می‌شناسم و همچنین امیر عابدزاده که در ماریتیمو بازی می‌کند.

* آیا این دو الهام بخش تو هستند؟
الهام بخش برای من، شاید عبارت درست نباشد. اما جزو بهترین دروازه‌بان‌های آسیا هستند.

* اگر پیشنهادی از ایران داشته باشی، قبول می‌کنی؟
فوتبال ایران سطح بالایی دارد و به همین خاطر بازیکنان زیادی از ایران در اروپا بازی می‌کنند. ما با تیم زیر ۲۳ سال مقابل ایران بازی کردیم و یادم می‌آید که از نظر بدنی چقدر قوی بودند. البته ۲-۱ برنده شدیم. درباره سوالتان، بله، چرا که نه!

* اسم تو رستم است. می‌دانی که این اسم، یک شخصیت اسطوره‌ای در شاهنامه است؟
بله البته که می‌دانم! در مدرسه هم فیلم‌هایی درباره شاهنامه دیده‌ام. یک اثر استثنایی است.

* اگر برادری داری، اسم آن‌ها هم ایرانی است؟
من تک فرزند هستم.

* در پایان مصاحبه، نکته دیگری داری؟
می‌خواهم بگویم واقعا از هواداران ایرانی متشکرم. ما می‌دیدیم که آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی چه می‌نویسند و چقدر خوشحال هستند. این برای ما هم خوشحال کننده بود و دوست دارم بنویسید که ما آنها را خیلی دوست داریم.

6641