سوال روز/ چرا اخیرا در لیگ برتر فوتبال ایران تست دوپینگ گرفته نمی شود؟

سوال روز/ چرا اخیرا در لیگ برتر فوتبال ایران تست دوپینگ گرفته نمی شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- سوالی که در چند وقت اخیر در فوتبال ایران مطرح شده این است که چرا چند وقتی است در لیگ برتر فوتبال ایران تست دوپینگ گرفته نمی شود؟ 

به گزارش فوتبالی، در حالیکه در بازیهای لیگ برتر همه منتظر هستند تا تست دوپینگ گرفته شود، اما چند وقتی است که خبر از تست دوپینگ نیست.

تا پیش از این نمونه های انگشت شمار دوپینگ که از بازیکنان تیم های لیگ برتری گرفته می شد باید به آزمایشگاه کلن آلمان فرستاده می شد تا مورد آزمایش قرار گیرد. ارسال نمونه و دریافت جواب نمونه ها ممکن بود چند ماهی طول بکشد اما این کار در دوران کرونا و ایجاد محدودیت های شدید حمل و نقلی و همچنین افزایش نرخ ارز و گران شدن نمونه گیری در فوتبال ایران متوقف شد و خبری از گرفتن تست دوپینگ نبود.همانطور که نوشتیم در لیگ برتر فوتبال ایران هم خبری از تست دوپینگ نیست و البته این مورد باعث شده بود بسیاری تعجب کنند که چرا در لیگ برتر فوتبال ایران تست دوپینگ گرفته نمی شود؟

ظاهرا محل اخذ نمونه های دوپینگ از کشور آلمان و شهر کلن به کشور قطر و شهر دوحه تغییر کرده است. قطر در فاصله ای بسیار نزدیک تر از آلمان دارد و تهران و دوحه پروازهای روزانه زیادی دارند و به همین دلیل می تواند سرعت بیشتری در پاسخ دادن به نمونه های ارسالی ایجاد کند. قیمت هم به مراتب کمتر از آزمایشگاه کلن آلمان است. با این تفاسیر باید پس از این شاهد افزایش تعداد نمونه گیری ها و سرعت بیشتر در جواب ها باشیم تا یکی از کمبود های لیگ برتر فوتبال از این راه حل شود و شائبه های نگرفتن تست دوپینگ از بازیکنان لیگ برتری از بین نرود.  

6621