گزارش ویژه/ وزارت بهداشت متولی اصلی تزریق واکسن های بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران؛ هر بازیکن یک واکسن!

گزارش ویژه/ وزارت بهداشت متولی اصلی تزریق واکسن های بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران؛ هر بازیکن یک واکسن!

پایگاه خبری فوتبالی- با نزدیک شدن سفرتیم ملی به منامه  بحرین و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا، قرار است ملی پوشان واکسینه شوند.

به گزارش فوتبالی، این روزها همه دغدغه فدراسیون فوتبال آماده شدن برای حضور بهتر در گروه سوم مسابقات راهیابی به جام جهانی است. صعود از این مرحله آن قدر مهم است که شهاب عزیزی خادم شخصا به روند آماده سازی تیم ملی و تهیه امکانات و زیر ساخت های لازم نظارت دارد. از تهیه هواپیمای اختصاصی تا تدارک اردوی کیش که البته با هماهنگی دراگان اسکوچیچ صورت گرفته است. در این میان برخی از ملی پوشان عنوان کردند که باید واکسن دریافت کنند و از طریق فضای مجازی و صفحات شخصی شان این موضوع  و مطالبه را به گوش مدیران بالا دستی رساندند. علی رضا بیرانوند دروازه بان تیم آنتورپ بلژیک نفر اولی بود که این درخواست را بیان کرد.البته از جمع ملی پوشان بازیکنانی نظیر شجاع خلیل زاده، امید ابراهیمی، سردار آزمون، علی کریمی با توجه به حضور در لیگ ستارگان قطر و لیگ برتر روسیه موفق به دریافت واکسن کرونا شده اند و مشکلی از این بابت ندارند اما دیگر بازیکنان واکسن می خواهند و البته ای اف سی هم اعلام کرده که باید تیمها واکسن بزنند بعد وارد منامه شوند.

تا لیست نباشد سهمیه ای تعلق نمی گیرد

اما قرار است کار واکسن زدن با ساز و کار ویژه ای دنبال شود. با اعلام وزارت بهداشت به فدراسیون فوتبال، اسامی بازیکنان ملی پوش باید با کد ملی برای ثبت و جلوگیری از حواشی که اخیرا در نحوه توزیع واکسن در کشور وجود داشته توسط فدراسیون فوتبال به این وزارت خانه اعلام شود. اتفاقی  که با توجه به محدودیت زمانی و وجود فاصله دو هفته ای تزریق واکسن دوز اول و دوم باید به آن دقت شود. قبل از تزریق واکسن، اگر یکی از ملی پوشان به کرونا مبتلا شود امکان ابتلای دیگر بازیکنان تیم ملی وجود دارد و از سوی دیگر قرنطینه 2 هفته ای می تواند تیم ملی را از وجود بازیکنانش محروم کند. اما در این میان  همانطور که تاکید شد، لیست ملی پوشان باید به وزارت بهداشت اعلام شود و تا لیست نباشد واکسنی در اختیار ملی پوشان قرار نمی گیرد پس اسکوچیچ باید لیست نهایی ملی پوشان را پیش از اعزام به کیش و منامه تحویل فدراسیون دهد تا هماهنگی های لازم برای واکسینه شدن بازیکنان به وجود بیاید. اعلام زود هنگام لیست نهایی مسافران منامه می تواند یک چالش بزرگ برای فدراسیون فوتبال و اسکوچیچ باشد. بماند که بازیکنانی نظیر جهانبخش و قدوس به دلیل شرایط موجود و قوانین سخت کرونایی انگلستان  شاید نتوانند در زمان معین و مقرر به اردوی تیم ملی اضافه شوند و همین اتفاق ممکن است کل نظم برنامه های تیم ملی فوتبال ایران را برهم بزند.

ابلاغ کنفدراسیون فوتبال آسیا برای واکسینه کردن بازیکنان

اخیرا در راستای کاهش تنش مربوط به ابتلای بازیکنان به ویروس کرونا  کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده است که مقدمات لازم برای واکسینه کردن بازیکنان فوتبال اجرا شود این ابلاغ برای  آن است  تا از بروز مشکلاتی که ممکن است فوتبال را تحت تاثیر قرار بدهد جلوگیری شود. همان طور که ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی قبل از عزیمت به مسابقات المپیک و پارالمپیک توانستند واکسن دریافت کنند، بازیکنان ملی فوتبال هم پیش از رفتن به منامه بتوانند در یک مهلت معین واکسن کرونا را دریافت کنند.

گزارش از سالار علیخواه/ پایگاه خبری فوتبالی

6621