هافبک رئال مادرید به دنبال انتقام گرفتن از چلسی؟

هافبک رئال مادرید به دنبال انتقام گرفتن از چلسی؟

پایگاه خبری فوتبالی - تونی کروس هافبک آلمانی رئال مادرید، خاطره خوشی از رویارویی با چلسی در لیگ قهرمانان اروپا ندارد. 

به گزارش فوتبالی، کروس در حال حاضر با چهار قهرمانی چمپیونز لیگ (سه بار همراه با رئال مادرید و یک بار با بایرن مونیخ)، یکی از پرافتخارترین بازیکنان این تورنمنت می‌باشد. اما او می‌توانست یک قهرمانی دیگر را نیز در کارنامه خود داشته باشد. او زمانی که بازیکن بایرن مونیخ بود، در سال 2012 به فینال لیگ قهرمانان رسید، اما باواریایی‌ها در ضربات پنالتی مغلوب چلسی شدند. تونی کروس می‌توانست با پنج عنوان قهرمانی در کنار افرادی همچون پائولو مالدینی و کریستیانو رونالدو قرار بگیرد. هافبک خوش نقش و طراح لوس بلانکوس در آن فینال نقش مهمی در تنها گل بایرن مونیخ ایفا کند. ارسال کروس و ضربه سر توماس مولر، بایرن مونیخ را در دقیقه 83 به گل اول رساند، اما در دقیقه 88، ضربه سر پر قدرت دیدیه دروگبا، همه چی را در آلیانز آرنا به تساوی کشاند. شاگردان یوپ هاینکس در وقت‌های اضافه، علاوه بر خلق موقعیت‌های خطرناک، یک پنالتی نیز از دست دادند، تا چلسی اولین قهرمانی اروپایی خودش را جشن بگیرد.

در سال 2012 اکثر کارشناسان بایرن مونیخ یوپ هاینکس را شانس اول قهرمانی در اروپا خطاب می‌کردند. به هر حال، بایرن مونیخ سال بعد با قدرت بیشتری بازگشت و توانست سه گانه را فتح کند. 

حال بعد از گذشت 9 سال از آن فینال، کروس شانس گرفتن انتقامش از آبی‌های لندن دارد. کروس در این باره نیز گفته بود: "من درد و اندوه زیادی را بابت این شکست تحمل کردم. من اصلا در آن زمان حال خوبی نداشتم. اما برای پیروزی و رسیدن به موفقیت، باید تجربه کسب کنید."

4416