حضور خبرنگاران و عکاسان در بحرین منتفی شد

حضور خبرنگاران و عکاسان در بحرین منتفی شد

پایگاه خبری فوتبالی- حضور خبرنگاران و عکاسان از کشورهای حاضر در گروه سوم رقابتهای مرحله دوم مقدماتی جام جهانی در کشور بحرین برای پوشش رسانه ای مسابقات انتخابی جام جهانی در منامه منتفی شد.

به گزارش فوتبالی، چهار بازی نهایی گروه C انتخابی جام جهانی 2022 قرار است از تاریخ 13 خرداد به صورت متمرکز در کشور بحرین و شهر منامه برگزار شود.

همانطور که قبلا خبر داده بودیم و چندی پیش در فوتبالی برای شما از سخت‌گیری‌های کشور بحرین در زمان برگزاری بازی ها نوشتیم که بر اساس آن، سخت‌گیری‌ها فقط شامل حال ملی‌پوشان نمی‌شود و در صورتی که اهالی رسانه هم به این کشور بروند، امکان فعالیت رسانه‌ای خاصی ندارند و نهایتا به عنوان تماشاگر حق حضور در جایگاه خبرنگاران ورزشگاه را پیدا خواهند کرد چون خبری از میکسدزون و مصاحبه بعد از بازی نخواهد بود و نمی توانند در هتل تیم ها هم حضور پیدا کنند.

آنطور که ای اف سی اعلام کرده خبرنگاران و عکاسان باید دو هفته در منامه قرنطینه شوند و این مستلزم حضور خبرنگاران و عکاسان ایرانی از اول خرداد در منامه است که چنین چیزی امکانپذیر نیست. از سوی دیگر AFC اعلام کرده است که اگر تیم ها قصد دارند میهمان و همراه ویژه در بحرین داشته باشند این افراد باید قرنطینه دو هفته‌ای را قبول کنند و فقط اعضای تیمهای ملی اجازه دارند که 5 روز قبل از اولین بازی وارد بحرین شود.

آنطور که ای اف سی اعلام کرده خبرنگاران نمی‌توانند وارد هتل تیمها شوند و فعالیتهای رسانه‌ای قرار است توسط مدیران رسانه‌ای تیمهای ملی و اعضای روابط عمومی فدراسیون های فوتبال و بخش رسانه‌ای ای اف سی انجام شود. در کنفرانس مطبوعاتی تیم ها هم نمایندگان رسانه ای اف سی و تیم خبری هر فدراسیون به صورت محدودی حضور دارند و با توجه به اینکه میکسدزونی هم وجود ندارد و اجازه حضور خبرنگاران در تمرین تیمها داده نمی‌شود، فعالیت به همان بخش رسانه ای فدراسیون های فوتبال و تیم های ملی و ای اف سی محدود می شود.

در کل  ای اف سی و مسئولان برگزاری بازی های در کشور بحرین به این نتیجه رسیده‌اند که کلا حضور خبرنگاران و عکاسان را در بحرین منتفی کنند و بخش رسانه ای AFC خودش اخبار و تصاویر بازیها را در اختیار رسانه‌ها قراردهد. این خبری است که زودی از سوی فدراسیون فوتبال ایران به رسانه ها اعلام خواهد شد. 

البته ظاهرا قرار است در اردوی 5 روزه کیش تیم ملی به صورت محدودی خبرنگاران و عکاسان حضور داشته باشند که جزییات آن توسط روابط عمومی فدراسیون فوتبال اعلام خواهد شد.

9697