محکومیت 14 میلیاردی پرسپولیس در پرونده کالدرون

محکومیت 14 میلیاردی پرسپولیس در پرونده کالدرون

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه پرسپولیس به زودی محکوم به پرداخت 14 میلیارد به گابریل کالدرون و دستیارانش خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، باشگاه پرسپولیس در دو هفته آتی حکم دادگاه عالی ورزش در خصوص گابریل کالدرون را دریافت خواهد کرد. 

سرمربی سابق آرژانیتی قرمزها که 16 تیر ماه 1399 توانست پرسپولیس را در دادگاه فیفا محکوم کند، حالا یک سال و نیم پس از جدایی  از این تیم، موفق شده تا کل مبلغ قراردادش با پرسپولیس را از این تیم بگیرد.

 پرسپولیس در آن دوره به دلیل نبود منابع مالی برای پرداخت مطالبات این مربی آرژانتینی ابتدا پرونده را به کمیته استیناف فیفا برد و سپس برای گرفتن زمان بیشتر راهی دادگاه عالی ورزش شد تا همچنان در پرداخت دستمزد سرمربی سابقش تاخیر ایجاد کند. 

حالا اما معاون حقوقی پرسپولیس می‌گوید که حداکثر تا پایان اردیبهشت حکم این پرونده صادر خواهد شد و پرسپولیس باید بدهی 580 هزار دلاری را به سرمربی آرژانتینی پرداخت کند، رقمی که با احتساب قیمت فعلی ارز در بازار آزاد ایران، به حدود 14 میلیارد تومان می‌رسد.

حسین پور در این باره تصریح کرد: این پرونده در جریان است و یک نامه ای برای ما آمده که تا 30 اردیبهشت، این فرصت برای صدور رای صادر شده است، ما به زودی رای کالدرون را دریافت خواهیم کرد و دفاعیه هم طبق مواردی که در قبل وجود داشته، مطرح کردیم، وقتی یک رای صادر می‌شود مراجع بالاتر به دفاعیات جدید توجه نمی‌کنند و همان دفاعیات قبلی را مدنظر قرار می‌دهند در پرونده آقای کالدرون هم دفاعیات از قبل انجام شدند.

گابریل کالدرون ۵۸۰ هزار دلار باید از پرسپولیس بگیرد، او ۳۰۰ هزار دلار بابت قسط دوم قراردادش طلبکار است و ۲۸۰ هزار دلار هم باقی قرارداد و پاداش این مربی آرژانتینی است، بنابراین دفاعیه قرمزها در قبال باقی قرارداد مورد قبول دادگاه فیفا نبوده و پرسپولیسی ها به شکل کامل در این پرونده محکوم شده اند.

گابریل کالدرون در ابتدای فصل نوزدهم با تصمیم ایرج عرب سرمربی پرسپولیس و جایگزین برانکو شد اما بعد از عدم بازگشت به پرسپولیس، مدیرعامل وقت پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی را جانشین او کرد.

مربی آرژانتینی در دوران حضورش در پرسپولیس موفق شد این تیم را را به صدر جدول رده بندی لیگ برتر و عنوان قهرمانی نیم فصل برساند.

پرسپولیسی ها امیدوارند با توافق حاصل شده در مذاکرات وین قیمت ارز در بازار آزاد ایران کاهش یابد تا بتوانند رقم کمتری را از لحاظ ریالی برای تامین مطالبات کالدرون پرداخت کنند.

7655