تغییر شرایط ساختمان فدراسیون فوتبال؛ از مالک به مستاجر!

تغییر شرایط ساختمان فدراسیون فوتبال؛ از مالک به مستاجر!

پایگاه خبری فوتبالی- ماجرای شستا تبدیل به دردسر جدید فدراسیون فوتبال شده است.

به گزارش فوتبالی، طی ماه‌های گذشته شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به منظور وصول طلب 2 میلیون یورویی از این فدراسیون اقدام به توقیف اموال فدراسیون از طریق مراجع قضایی کرده بود و حدود چند هفته قبل، از برگزاری مزایده برای حراج ساختمان این فدراسیون خبر داد. این شرکت حتی سه دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس را هم توقیف کرد.

موضوع مورد مناقشه، میان طرفین تفاوت قیمت ارز در بازار ایران است، شستا اعتقاد دارد فدراسیون باید به قیمت امروزی مبلغ دو میلیون یورو را به حساب این هلدینگ اقتصادی بازگرداند، اما فدراسیون فوتبال مدعی است که این مبلغ را باید به ارزش روزی که این مبلغ استقراض شده، بازگرداند که در نهایت دادگاه ادعای شستا را مورد پذیرش قرار داده است و حالا شستا مالک شش دانگ ساختمان فدراسیون فوتبال و 3 دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس است.

حالا گفته می شود شستا برای ماندن فدراسیون فوتبال در ساختمان فعلی خیابان سئول شرط گذاشته است، شستا به فدراسیون فوتبال اعلام کرد به شرط پرداخت اجاره می‌توانند همچنان در ساختمان سئول ساکن باشند و در اینصورت نیازی به جابجایی و نقل مکان ندارند ولی باید اجاره سنگینی به شستا بدهند.

باید به انتظار نشست و دید که آیا فدراسیون راهکاری برای حل این مشکل پیدا خواهد کرد یا بالاخره مجبور به اجاره دادن به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی خواهد شد.

این رقم، تنها به بخش اول دستمزد مارک ویلموتس و قسط اول او در فوتبال ایران مربوط می‌شود، فدراسیون در روزهایی که ویلموتس قراردادش را فسخ کرده بود، برای نشاندن این مربی روی نیمکت تیم ملی دو میلیون یورو از شرکت شستا قرض گرفت و هرگز هم راهی را برای پس دادن این قرض امتحان نکرد. 

شاید ساختمان فعلی فدراسیون بتواند این طلبکاری را صاف کند اما رقم طلب خود ویلموتس از فوتبال ایران، سه برابر این رقم است.

7655