ترفند فدراسیون برای افزایش 3 برابری دستمزد داوران

ترفند فدراسیون برای افزایش 3 برابری دستمزد داوران

پایگاه خبری فوتبالی- بر اساس مصوبه هیات رییسه فدراسیون فوتبال دستمزد داوران در فصل آتی مسابقات افزایش 3 برابری خواهد داشت. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، هم اکنون داور وسط در بازی های لیگ برتر بابت هر سوتی که می زند 1 میلیون 200 هزار تومان می گیرد که این دستمزد در فصل آتی به 3 میلیون 600 هزار تومان خواهد رسید. اما سوال مهم و اساسی اینجاست در روزهایی که فدراسیون فوتبال با مشکل مالی مواجه است و حتی سند ساختمان اداری فدراسیون فوتبال به نام شستا شده آیا فدراسیون فوتبال می تواند در فصل آینده چنین دستمزدی به داوران بدهد؟ آنهم در حالی که با دستمزد فعلی پرداختی ها به داوران با تاخیر انجام می شود. 

بر اساس تصمیم اعضای هیات رییسه مقرر شد درآمدی که فدراسیون فوتبال از طریق اسپانسر برای داوران به دست می آورد برای داوران هزینه شود در حالی که در سنوات گذشته اینطور نبود و این درآمد به حساب فدراسیون فوتبال واریز و در خیلی از جاهای دیگر هزینه می شد. گفته می شود فدراسیون فوتبال در فصل جاری نزدیک به 11 میلیارد تومان از شرکت نفت پارس بابت تبلیغات روی پیراهن داوران در همه ی مسابقات درآمد داشته است.اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال به عزیزی خادم اختیار تام دادند برای تمدید قرارداد با شرکت نفت پارس مذاکره داشته باشد. پیش از این اسپانسر داوران شرکت نامی نو بود. 

از آنجایی که پایه ی دستمزد داوران در بازی های لیگ برتر ضعیف است با افزایش 3 برابری دستمزد داوران هم دستمزد آنها به عدد قابل ملاحظه ای نخواهد رسید اما باز هم بهتر از گذشته خواهد بود. یکی از اشکالاتی که از سوی منتقدین نسبت به چینش داوری در بازی های لیگ برتر وجود دارد تعداد زیاد داوران است و این موجب می شود هر داور به طور میانگین در فصل 10 بازی را در بهترین شرایط سوت بزند. در حالی که در لیگ های معتبر اروپایی تعداد داوران وسط بین 20 تا 25 داور است و اکثر داوران هر هفته یا هر دو هفته یک بار بازی ها را سوت می زنند و درآمد خوبی از قضاوت در بازی های لیگ برتر بدست می آورند. پیش از برگزاری انتخابات تعداد داورانی که برای بازی های لیگ برتر گزینش شده بود نزدیک به 70 داور بود!

6641