آزمون: خوشحالم که باشگاه‌ها ملزم به تیمداری در بخش بانوان هستند

آزمون: خوشحالم که باشگاه‌ها ملزم به تیمداری در بخش بانوان هستند

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی جوانان بانوان اظهار داشت: برای داشتن فوتبالی موفق در قسمت بانوان باید باشگاهها، فدراسیون و جامعه فوتبال کمک کنند تا شاهد رشد و توسعه در این بخش باشیم.

به گزارش فوتبالی، رقابت‌های فوتبال کافا با حضور تیم های افغانستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ایران از 16 تا 22 خردادماه به میزبانی شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار می‌شود. پس از انتخاب مریم آزمون به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان توسط اعضای هیات رئیسه، اردو های تدارکاتی این تیم از هفته آینده آغاز می‌شود تا ملی پوشان با آمادگی کامل در این دوره از بازیها حضور داشته باشند.

مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان در خصوص برگزاری اردوی تدارکاتی در گفتگو با سایت رسمی فدراسیون گفت: تیم ملی فوتبال جوانان از هفته آینده با تشکیل دو اردوی انتخابی کار خودش را شروع می‌کند. در واقع اولین مسابقات رسمی ما از 16 تا 22 خرداد ماه در شهر دوشنبه با حضور تیم های افغانستان، قرقیزستان، تاجیکستان آغاز می‌شود. با توجه به زمان کوتاه و محدودیت سنی در این رده، کار بسیار سختی پیش روی خود داریم. با کادر فنی ام صحبت کرده و امیدوارم یک تیم خوب را راهی این مسابقات کنیم.

وی از حضور تیم ملی زیر 20 سال ( جوانان) در رقابتهای انتخابی جام ملتهای آسیا در مرداد ماه خبر داد و گفت: بعد از تورنمنت کافا، رقابتهای انتخابی جام ملتهای آسیا را داریم که مرداد ماه برگزار می‌شود. در واقع حضور در تورنمنت کافا باعث می‌شود تا نقاط ضعف و قوت تیم مشخص شود، بهترین بازی تدارکاتی برای بازیکنان خواهد بود و کادر فنی شناخت بیشتری از وضعیت تیم به دست خواهد آورد. البته پس از رقابتهای کافا، اردوهای تدارکاتی ما ادامه دار دارد. با استعدادیابی‌هایی که انجام می‌دهیم و رصد بازیکنان درلیگ امسال، می‌توانیم در مراحل بعدی بازیکنان خوبی را به تیم ملی اضافه کنیم.

آزمون در ادامه افزود: تیم های ملی در رده های مختلف مانند یک گروه هستند. باید در کنار هم کار کنیم و با یک هدف که همانا موفقیت فوتبال بانوان است پیش رویم. این امر زمانی میسر می شود که از حمایت فدراسیون، رسانه و علاقمندان در این زمینه بهره ببریم تا بتوانیم فوتبال را در آسیا و جهان به بهترین شرایط ممکن برسانیم. به عنوان یک مربی از فدراسیون فوتبال انتظارم این است که برنامه های دراز مدت در رده سنی جوانان و پایه داشته باشیم تا بازیکنان را تربیت و آینده تیم های ملی را تامین کنیم. در واقع این امر باعث می‌شود تا علاوه بر تحول در فوتبال بانوان، پشتوانه خوبی برای تیم ملی فوتبال بزرگسالان نیز داشته باشیم. بدون برنامه ریزی و سرمایه گذاری بر روی جوانان، موفقیت میسر نخواهد شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان در پایان با تاکید بر اینکه اهمیت دادن به باشگاهداری در فوتبال بانوان، توجه و برنامه ریزی در فوتبال پایه باعث می‌شود تا آینده خوبی بر فوتبال بانوان حاکم شود، گفت: با توجه به اولین نشست هیات رئیسه فدراسیون در اسفند ماه سال 99 و مصوبه آن، تیم های باشگاهی را ملزم کرده تا تیم بانوان داشته باشند. بدون شک این اتفاق به نفع بانوان است و از این موضوع بسیار خوشحالم. بازیکنان با فراغ خاطر فوتبال بازی می‌کنند. خانواده ها با خیال راحت اجازه فعالیت به دختران خود در این رشته می دهند. مربیان بیشتری در فوتبال بانوان فعالیت کرده و نهایتا موارد فوق باعث می‌شود تا فوتبال ما در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد. وقتی باشگاههای بزرگ اسمشان وسط می‌آید، مسابقات، تمرینات و فعالیتهای بانوان هم دیده می‌شود و رسانه ها به آن می‌پردازند. در این زمینه نیروی انسانی خوبی داریم و با حمایت از فوتبال پایه که پشتوانه تیم های ملی خواهند بود، به اهداف خود که همانا موفقیت بیش از پیش فوتبال در بخش بانوان است، می‌رسیم.

6641