چرا بارسلونا از صعود پی‌اس‌جی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان سود کرد؟

چرا بارسلونا از صعود پی‌اس‌جی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان سود کرد؟

پایگاه خبری فوتبالی - رافینیا آلکانتارا 28 ساله در آخرین روز نقل و انتقالات تابستانی سال گذشته به پی اس جی ملحق شد. او خرید لحظه آخری بود. بازیکن برزیلی یک سال دیگر با بارسا قرارداد داشت اما کومان علاقه ای به وی نداشت و به همین خاطر باشگاه کاتالان جدایی وی را راحت کرد. رقم فسخ قرارداد رافینیا 16 میلیون یورو بود اما در نهایت به صورت رایگان راهی پی اس جی شد. سه میلیون یورو پاداش بر اساس عملکرد و 35 درصد از حق انتقال در آینده تنها مزیت های مالی بودند که در اختیار بارسا قرار گرفتند.

به گزارش فوتبالی، یکی از بندها در قرارداد رافینیا این بود که اگر پی اس جی به نیمه نهایی چمپیونزلیگ برسد، باید 1.5 میلیون یورو به بارسا می پرداخت. همین مبلغ و همین شرط برای فصل آینده نیز وجود دارد. این تنها شرطی است که در قرارداد رافینیا با پی اس جی به آن اشاره شده است. هافبک برزیلی  در آکادمی بارسا رشد کرده و حالا بازیکن مهمی در پی اس جی است. رافائل در همه تورنمنت ها 30 بازی در پی اس جی داشته که 20 تایش در لیگ فرانسه بوده و پنج پاس گل داده است. او در چمپیونزلیگ نیز هشت بازی داشته که یک گل زده است و در جام حذفی نیز دو بازی انجام داده است.

به نظر می رسد که صعود پی اس جی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا حداقل از نظر مالی برای بارسا بد نبوده چرا که 1.5 میلیون یورو به دست آورده اند.

4125