پیش‌بازی منچسترسیتی - پاری سن ژرمن؛ اقتدار پپ یا کامبک پوچ؟

پیش‌بازی منچسترسیتی - پاری سن ژرمن؛ اقتدار پپ یا کامبک پوچ؟

پایگاه خبری فوتبالی – امشب از ساعت ۲۳:۳۰ تیم منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد میزبان پاری سن ژرمن خواهد بود.

به گزارش فوتبالی،  نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به خودی خود حساس است اما برای سیتی و پاریس که همواره به دنبال عبور از این مرحله هستند حساسیتی دو چندان دارد.

سیتیزن‌ها آرام و بی‌حاشیه شروع کردند و حالا در آستانه گرفتن پاداش‌ بی‌نظیر حرفه‌ای‌گری خود هسنتد. در ابتدای فصل همه تصور می‌کردند کار پپ در سیتی گره خورده و کم کم باید انتظار جدایی اش را می‌کشیدیم اما او به معنای واقعی کلمه یک تیم ساخته و به راحتی از مخمصه‌ها در می‌آید. تیمی که حتی بدون مهاجم تخصصی (با استناد به دلایل تاکتیکی، نه به دلیل کم بضاعت بودن) هم می‌تواند حریفان را در اروپا به زانو در آورد. سیتیزن‌ها در بازی رفت ابتدا عقب افتادند اما در ادامه کار را جبران کردند و گامی بسیار بلند در راه صعود به فینال برداشتند. پیشتر همین پوچتینو با تاتنهام داغ صعود به مراحل بالا را پشت دست پپ گذاشته بود و حالا انگار نوبت انتقام است. پپ مانند همیشه با تملک توپ کار را آغاز خواهد کرد و همه چیز دست خودش است مگر آن که اسیر ضد حملات شود و کامبکی عجیب بخورد.

در سمت مقابل پوچ می‌رفت تا آغازی رویایی در تیم سال‌های جوانی بازی‌اش داشته باشد اما شرایط برایش ایده‌آل پیش نرفت. پاریسی‌ها طبق معمول از حریف جلو افتادند اما سیتی برخلاف بارسا و بایرن پر از انگیزه بود و از لحاظ تاکتیکی قدرتمندتر. پاریسی‌ها در دیدار رفت دست و پا بسته نبودند و بارها شانس گلزنی را از دست دادند. چیزی که باعث شد امشب شانس کمی برای صعود داشته باشند اما با توجه به اینکه تاتنهام پوچتینو در دیدار برابر آژاکس یک کامبک رویایی زد می‌توان حالا هم برای تیم او شانس قائل بود. یک نکته مهم می‌تواند حضور یا عدم حضور امباپه در زمین باشد که به همراه تیم سفر کرده اما مشخص نیست می‌تواند به زمین برود یا خیر.

با توجه به سبک و نتیجه بازی رفت شانس سیتی به طرز واضحی بیشتر است اما کافی‌ است که در ۳۰ دقیقه ابتدای بازی پاریسی‌ها به گل برسند تا اوضاع برای شاگردان پپ خطرناک شود...

***
پاری سن ژرمن تا به حال منچستر سیتی را شکست نداده. آیا اولین برد آن‌ها تاریخی خواهد شد؟

منچسترسیتی در صورت برد می‌تواند در آستانه قهرمانی لیگ قهرمانان قرار گیرد. همان طور که در آستانه قهرمانی لیگ برتر قرار گرفته. آیا فصل برای آن‌ها رویایی تمام خواهد شد؟

پاری سن ژرمن هم در این مسابقه به کامبک نیاز دارد و هم در لیگ فرانسه محتاج عقب افتادن لیل است. در عین حال اما به امکان دارد دست پاریسی‌ها از هر ۲ جام کوتاه بماند.

***
ترکیب احتمالی منچسترسیتی از نگاه هواسکورد: ادرسون – استون – دیاز – زینچنکو – واکر – گوندوغان – رودریگو – سیلوا – فودن – دی‌بروین - محرز

ترکیب احتمالی پاری سن ژرمن از نگاه هواسکورد: ناواس – فلورنزی – مارکینیوس – کیمپمبه – باکر – پاردس – هررا – وراتی – دیماریا – نیمار - ایکاردی

1101