دکتر بیژن ذوالفقارنسب، در آستانه مدیریت تیم ملی فوتبال ایران

دکتر بیژن ذوالفقارنسب، در آستانه مدیریت تیم ملی فوتبال ایران

پایگاه خبری فوتبالی-مربی اسبق تیم ملی فوتبال در آستانه انتخاب به عنوان مدیر تیم ملی فوتبال ایران قرار دارد.

به گزارش فوتبالی، طبق آخرین اخبار، قرار است بیژن ذوالفقارنسب، رییس فعلی کانون مربیان و مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران به عنوان مدیر تیم ملی فوتبال بزرگسالان انتخاب شود.

البته هنوز این خبر به صورت رسمی اعلام نشده اما آنچه که از خروجی جلسات فدراسیون فوتبال بیرون آمده این است که او شانس زیادی برای مدیریت تیم ملی فوتبال ایران دارد. البته ذوالفقارنسب علاوه بر این پست برای پست ریاست کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال هم کاندیداست و باید دید عزیزی خادم او را برای چه پستی انتخاب خواهد کرد.

دکتر بیژن ذوالفقار نسب رییس کانون مربیان و از پیشکسوتان خوشنام فوتبال کشور که سابقه حضور روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی 1998 به عنوان مربی تیم ملی در کارنامه دارد. او که سابقه سرمربیگری در تیم های ملی امید، تیم ملی ب و مربیگری تیم ملی در مقطع حساس پس از اخراج محمد مایلی کهن و سه بازی به یادماندنی مقابل ژاپن در مالزی، استرالیا در تهران و ملبورن را در کارنامه دارد، به عنوان بازیکن سالها در پرسپولیس حضور داشته و یک فصل هم به خاطر داشتن توان فنی و دانش بالا سرمربی استقلال شده بود و از این حیث قبول جامعه فوتبال و هواداران سرخابی ها است و شخصیت مقبولی و آرام و محجوب و محبوب دارد.

همانطور که گفته شد او در رقابت‌های مقدماتی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 1998 دستیار مربیان مختلفی از جمله ویرای برزیلی و جلال طالبی بود و به عنوان سرمربی تاکنون در تیم‌های مطرح استقلال، سایپا، پاس تهران، مس کرمان، پیکان،ذوب‌آهن اصفهان،داماش گیلان و صنعت نفت آبادانکار کرده‌است و دو بار با تیم سایپا قهرمان لیگ کشوری فوتبال ایران شده است.

در صورت انتخاب ذوالفقارنسب به عنوان مدیرتیم ملی، وعده عزیزی خادم در برنامه ورزش و مردم بابت اینکه یک مدیر دیگر بالای سر مجتبی خورشیدی قرار خواهد گرفت، عملی می شود. در واقع طبق چارت جدید خورشیدی، کارهای اجرایی تیم ملی را انجام می دهد و زیر نظر ذوالفقارنسب به عنوان مدیر تیم ملی، امور اجرایی تیم ملی را پیگیری خواهد کرد. 

ذوالفقارنسب که در چند مقطع سابقه حضور در کمیته فنی فدراسیون فوتبال را در کارنامه دارد، پس از حضور شهاب عزیزی خادم به عنوان رییس کانون مربیان جلساتی را برگزار کردند و حالا خبر می رسد که قرار است این پیشکسوت خوشنام و دارای رزومه فوتبال ایران به عنوان مدیر تیم های ملی به فدراسیون عزیزی خادم کمک کند. البته ظاهرا یک جلسه دیگر هم در این باره با او برگزار کرده است. 

دکتر ذوالفقارنسب  در روزهاي پاياني سال 95 هم با حکم سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به عنوان مشاور وزیر در امور ورزشی منصوب شد اما در یکی دو سال اخیر او ارتباط چندانی با وزارت ورزش و جوانان نداشته است.

7655