نوستالژی/ رئال مادرید - پارتیزان؛ اولین دوره جام باشگاه‌های اروپا

نوستالژی/ رئال مادرید - پارتیزان؛ اولین دوره جام باشگاه‌های اروپا

پایگاه خبری فوتبالی – فصل ۵۶-۱۹۵۵ اولین فصلی بود که جام باشگاه‌های اروپا برگزار شد و رئال مادرید در آن دوره به قهرمانی رسید.

به گزارش فوتبالی، در آن دوران جام باشگاه‌های اروپا با حضور ۱۶ تیم برگزار شد و ۱۲۷ گل هم در جریان ۲۹ بازی برگزار شده وارد دروازه‌ها شد تا میانگین بیش از ۴ گل در هر بازی ثبت شود.

این دوره از بازی‌ها به صورت حذفی برگزار شد. تمام تیم‌ها (تیم‌هایی شامل سروت از سوئيس، رئال مادرید، اسپورتینگ، پارتیزان، راپید وین، آیندهوون، میلان، ساربروکن آلمان، آرهوس دانمارک، رِم فرانسه، وروش لوبوگوی مجارستان، آندرلخت بلژیک، یورگاردن سوئد، واردیا، گواردیا لهستان، روت ویس اسن آلمان و هیبرنیان اسکاتلند) به صورت رفت و برگشت تا فینال مقابل هم قرار گرفتند و فینال به صورت تک بازی انجام شد.

این تصویر مربوط به دیدار برگشت رئال مادرید مقابل پارتیزان در مرحله یک چهارم نهایی است. در بازی رفت رئال مادرید توانست ۴-۰ حریف را شکست دهد و خیال خود را بابت صعود آسان کند اما در بازی برگشت که در چنین شرایطی، در زمین پر از برف برگزار می‌شد پارتیزان ۳-۰ رقیب را برد. در مجموع البته رئال مادرید ۴-۳ برنده شد به نیمه نهایی رفت تا آن‌ها هم میلان را ببرد و در نهایت در فینال هم با برتری مقابل رِم فرانسه قهرمان شود.

1101