عبور مهاجم جوان لیون از رکورد ستاره فرانسوی رئال مادرید

عبور مهاجم جوان لیون از رکورد ستاره فرانسوی رئال مادرید

پایگاه خبری فوتبالی - رایان چرکی در حال حاضر یکی از آینده دارترین جواهرات فوتبال فرانسه است. محصول آکادمی المپیک لیون دیشب شب بزرگی را در لیگ فرانسه تجربه کرد و در پیروزی تیم رودی گارسیا مقابل موناکو در دقیقه پایانی گلزنی کرد تا تیمش با نتیجه سه بر دو به پیروزی برسد. گل چرکی بسیار زیبا بود و بدین ترتیب این بازیکن به قهرمان یک بازی دیوانه وار تبدیل شد.

به گزارش فوتبالی، رایان چرکی مهاجم فرانسوی - الجزایری دومین گلزن جوان تاریخ لیون با 17 سال و 258 روز سن است که فقط برنارد لاکوم با 17 سال و 114 روز بالاتر از اوست.

اگر چرکی را با بنزما مقایسه کنیم که از نظر خیلی ها بهترین محصول آکادمی تاریخ باشگاه لیون است ، چرکی جوان ترین گلزن تاریخ لیون با احتساب کل تورنمنت ها است که در سال 2020 با 16 سال و 140 روز مقابل بورگ برسه گلزنی کرد در حالی که بنزما نهمین گلزن جوان تاریخ لیون است که اولین گلش را برای این تیم در زمانی به ثمر رساند که 17 سال و 352 روز سن داشت. 

چرکی در پیامی در مورد اولین گلش در لیگ فرانسه نوشت :" باعث افتخارم است که اولین گلم را در لیگ فرانسه به ثمر رساندم. از تیم و حمایت شما تشکر می کنم." و بنزما هم برایش نوشت:" آفرین." البته کیلیان امباپه، موسی دمبله و ممفیس دیپای هم در پیامی از چرکی جوانم حمایت کردند.

4125