بزرگ‌ترین رقابت‌ها در دنیای فوتبال (۱۸)؛ جنگ بزرگان انگلیس

بزرگ‌ترین رقابت‌ها در دنیای فوتبال (۱۸)؛ جنگ بزرگان انگلیس

پایگاه خبری فوتبالی – مجله ورلد ساکر در یک شماره ویژه اقدام به بررسی مهم‌ترین رقابت‌های فوتبالی در سر تا سر دنیا پرداخته است که مطالعه آن‌ها خالی از لطف نیست.

به گزارش فوتبالی، قسمت هجدهم از مجموعه مقالات «بزرگ‌ترین رقابت‌ها فوتبال در دنیا» به شرح زیر است:

منچستریونایتد – لیورپول
لیورپول در بندر لیورپول با اورتون رقابت دارد و یونایتد هم با رقیبی که فرگوسن آن‌ها را همسایه پر سر و صدا خواند اما جنگ و جدل یونایتد و لیورپول در شمال غربی انگلیس بیشتر از این ۲ دیدار اهمیت دارد. این مصاف در حقیقت بیشتر بر سر درو کردن افتخارات است. درو کردن جام‌ها.

منچستریونایتد اولین قهرمان انگلیسی در سطح اروپا است اما لیورپولی‌ها ۶ بار قهرمان اروپا شده‌اند و در این زمینه پیش هستند. یکی از حرف‌هایی که فرگوسن پس از سومین (و در حقیقت آخرین) قهرمانی منچستر در اروپا گفت این بود که می‌خواهند باز هم قهرمانی اروپایی کسب کنند و در کنار لیورپول، بایرن و آژاکس قرار گیرند. این جمله فرگوسن موفقیت رقیب را نشان می‌داد که پس از قهرمانی ۲ سال پیش آن‌ها در لیگ قهرمانان (با برتری مقابل تاتنهام در فینال) لیورپولی‌ها را پس از رئال مادرید و میلان پر افتخارترین تیم اروپا کرد.

در سمت دیگر، یعنی لیگ‌های داخلی اما منچستر که سال‌ها زیر سلطه لیورپول قرار داشت در ۳ دهه اخیر سلطنت آن‌ها را به زیر کشید و حالا با ۲۰ قهرمانی لیگ بالاتر از لیورپول با ۱۹ قهرمانی قرار گرفت. هر چند که لیورپول حالا به فکر تساوی با این رکورد است اما امسال اصلا به فتح لیگ نزدیک نشد. منچستری‌ها اما از این فرصت استفاده کردند و به سمت فتح لیگ حرکت کردند. هرچند که حریف سیتیزن‌ها نشدند.

نکته تاریخی: وین رونی را باید بازیکنی مهم در تاریخ این رقابت دانست. فردی متولد بندر لیورپول، با سابقه بازی در رقیب همشهری لیورپول یعنی اورتون که در نهایت به منچستریونایتد، رقیب همیشگی لیورپول پیوست. او هم بهترین گلزن تاریخ منچستر یونایتد شد، هم ۶ گل در مصاف‌های منچستر- لیورپول زد (گل‌هایی که خودش در دربی اورتون – لیورپول زده به کنار) و هم هر بار مقابل لیورپول گل زد، منچستر یونایتد برنده شد. یک رکورد جالب!

1101