واکنش گل‌محمدی به صحبتهای قلعه‌نویی

واکنش گل‌محمدی به صحبتهای قلعه‌نویی

پایگاه خبری فوتبالی- صحبتهای سرمربی گل گهر درباره سطح کیفی لیگ قهرمانان آسیا، واکنش سرمربی پرسپولیس را به دنبال داشته است.

به گزارش فوتبالی، درست است که امیر قلعه‌نویی مدتهاست که در رسیدن به قهرمانی با تیمهایش ناکام بوده اما او کماکان پرافتخارترین سرمربی تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود و به خاطر اینکه با تیمهای مختلفی در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته، خواندن حرفهای او درباره این تورنمنت خالی از لطف نیست.

سرمربی گل گهر در مصاحبه دو روز قبلش با روزنامه همشهری حرفهایی درباره لیگ قهرمانان زده که در نوع خود عجیب به نظر می‌رسد.

قلعه‌نویی گفته است: معتقدم که سطح فنی لیگ قهرمانان نسبت به گذشته افت کرده است. حالا اینکه دلیلش کرونا بوده یا مسائل دیگر بماند، ولی فکر می‌کنم در چند سال گذشته لیگ قهرمانان کیفیت بهتری داشت.من تجربه زیادی در لیگ قهرمانان آسیا دارم و اعتقادم این است که بازی در این جام از بازی در لیگ برتر آسان تر است. خیلی ها از وجود ستاره ها و بازیکنان گران قیمت در تیم های عربی صحبت می کنند، در حالی که در تیم های ایرانی همه ستاره هستند. اگر چند تیم مطرح مثل الدحیل یا السد را کنار بگذاریم، بقیه تیم ها فقط از سه، چهار بازیکن باکیفیت سود می برند و کیفیت بقیه نفرات آنها در حد کیفیت بازیکنانی است که در لیگ دسته اول ایران بازی می کنند. برخی بازی ها که در لیگ ایران با تیم های میانه جدول یا حتی پایین جدول انجام می دهیم از بازی در لیگ قهرمانان سخت تر است".

از حرفهای سرمربی گل گهر می‌توان برداشت‌های مختلفی کرد با این همه برخی مدعی هستند که منظور قلعه‌نویی از این صحبتها، زیر سوال بردن فینالیست شدن پرسپولیس در فصل گذشته لیگ قهرمانان بوده است.

اینکه این ادعا تا چه اندازه درست است، موضوع بحث ما نیست بلکه حرفهای امیر باعث شده که سرمربی پرسپولیس به صحبتهای قلعه‌نویی واکنش نشان دهد.

یحیی گل‌محمدی در مصاحبه‌اش با روزنامه همشهری صحبت کرده در بخشی از صحبتهایش گفته است:" همه می‌دانند که تمام تیم‌ها در آسیا چقدر هزینه می‌کنند و چگونه دنبال پیشرفت هستند، آنها بازیکنان گران‌قیمت خارجی را با قیمت‌های نجومی می‌گیرند و دنبال پیشرفت هستند و این موضوع قطعا رقابت را برای تیم‌های ایرانی سخت می‌کند، در هر تیم بازیکنان باکیفیت خارجی می‌توانند تأثیرگذار باشند ولی ما فقط رادو را داشتیم که فرصت کمی برای بازی پیدا کرد"

سرمربی پرسپولیس در ادامه صحبتهایش، ادعای سرمربی گل گهر را اینگونه نقد کرده است: این مسئله که می‌گویند سطح بازی‌ها افت کرده اصلا درست نیست، حتی همه دیدند که همین گوا هم چه کیفیتی دارد و چگونه رشد کرده است. استقلال تاجیکستان هم تیم ناشناخته‌ای بود که در گروهش اول شد و این نشان می‌دهد که همه کشورها دنبال پیشرفت هستند" .

7655