ضربه اولونگا علیه استقلال و به نفع پرسپولیس

ضربه اولونگا علیه استقلال و به نفع پرسپولیس

پایگاه خبری فوتبالی- مهاجم کنیایی الدحیل در پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان هم به ضرر استقلال عمل کرد!

به گزارش فوتبالی، مایکل اولونگا در دو بازی رفت و برگشت مقابل استقلال حسابی رشید مظاهری و مدافعان این تیم را اذیت کرد و توانست در دو بازی، 5 گل به این تیم بزند تا گلهایش به استقلال نقش مهمی در حضور او با 9 گل در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.

نکته جالب درباره اولونگا که مورد توجه برخی رسانه‌ها قرار گرفته، اتفاقاتی است که در دیدار الدحیل و الاهلی عربستان رخ داد. مهاجم الدحیل که گل اول آن بازی را زده بود، پنالتی‌اش را خراب کرد تا هم فرصت دبل مقابل الاهلی را از دست بدهد هم اینکه در حذف الدحیل از لیگ قهرمانان نقش داشته باشد هم اینکه به ضرر استقلال عمل کرده باشد.

اگر آن پنالتی گل می‌شد و الدحیل بازی با الاهلی را می‌برد، این تیم به عنوان صدرنشین گروه C راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان می‌شد و استقلال به جای بازی با الهلال، با استقلال تاجیکستان روبرو می‌شد.

صعود الدحیل به مرحله حذفی لیگ قهرمانان نه تنها حریف استقلال را تغییر می‌داد بلکه پرسپولیس هم به جای اینکه با استقلال تاجیکستان بازی کند، روبروی الشارجه امارات قرار می‌گرفت و حداقل روی کاغذ، کار استقلال در مرحله بعدی، راحت‌تر و کار پرسپولیس، سخت‌تر می‌شد اما اولونگا اجازه این کار را نداد.

9697