پرسپولیس، استقلال و تراکتور در انتظار"مدیریت"

پرسپولیس، استقلال و تراکتور در انتظار"مدیریت"

پایگاه خبری فوتبالی- هواداران سه تیم ایرانی صعود کننده به جمع هشتم تیم برتر منطقه غرب آسیا، نگران آن هستند تا در مرحله بعدی لیست تیم‌شان با تغییرات پرشماری مواجه شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، بامداد امروز رسماً پرونده مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2021 در منطقه غرب آسیا بسته شد و حالا تیم‌های صعودکننده باید تا 22 و 23 شهریورماه در بازی لیگ‌های داخلی‌شان شرکت کنند و در آن مقطع بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی را برگزار نمایند؛ با این‌حال ایران با داشتن سه نماینده در مرحله یک هشتم نهایی رکورددار است و جالب آن‌که قطری‌ها هیچ نماینده‌ای در مرحله حذفی ندارند.

استقلال باید به مصاف الهلال برود، پرسپولیس با استقلال تاجیکستان بازی دارد و تراکتور با النصر، این برنامه دیدارهای نمایندگان ایران در مرحله یک هشتم نهایی است؛ اما از بامداد امروز که این سه تیم صعودشان رسمی شد و رقبای‌شان در مرحله یک هشتم نهایی را شناختند، نگرانی هواداران از احتمال تغییرات در لیست تیم‌شان و رفتن چند ستاره است و آن‌ها معتقدند حالا که کادرفنی خوش درخشیده، ماموریت مدیریت است که تیم را در در نقل و انتقالات نه تضعیف بلکه تقویت کند.

استقلال: قایدی و دیاباته زیر ذره‌بین حریفان، احتمال ورود یک ستاره
هواداران استقلال از این تقویم زمانی AFC خاطرات خوشی ندارند چرا که بارها تیم‌شان پس از صعود از مرحله گروهی دستخوش تغییر شده و آخرین نمونه‌اش هم فصل گذشته بود، اما آن‌ها امیدوارند امسال با هدایت فرهاد مجیدی این اتفاق رخ ندهد و بازیکنان تیم حفظ شوند.

سیاوش یزدانی، ارسلان مطهری، آرش رضاوند، شیخ دیاباته، هروویه میلیچ، داریوش شجاعیان، مسعود ریگی، حسین حسینی و فرشید اسماعیلی بازیکنانی هستند که در جمع آبی‌پوشان قراردادشان رو به اتمام است و نیاز دارند برای بازی‌های مرحله حذفی قراردادشان را تمدید کنند؛ در این شرایط شنیده می‌شود چند باشگاه حوزه خلیج فارس عملکرد دیاباته و قایدی را زیر ذره‌بین قرار داده‌اند تا بتوانند ستارگان استقلال را جذب کنند.

از سوی دیگر پروژه نافرجام جذب امین قاسمی‌نژاد در نیم‌فصل لیگ بیستم احتمالا در پایان فصل به اتمام می‌رسد و او با جدایی از پدیده به استقلال خواهد پیوست تا تنها بازیکن مورد علاقه مجیدی برای تقویت آبی‌ها این‌چنین به فهرست تیمش اضافه شود؛ مطمئنا تمدید قرارداد با اسامی که برده شد که اتفاقا همگی در پلن اصلی فرهاد مجیدی هم هستند، کار آسانی نیست و چالشی جدی در انتظار مدیران باشگاه استقلال است.

پرسپولیس: وسوسه قطری‌ها و چالش حفظ بازیکن
سرخ‌پوشان پایتخت اولین تیمی بودند که توانستند به مرحله حذفی صعود کنند و آن‌ها حالا در تکاپو هستند تا به ناکامی‌های خود در سه سال گذشته پایان بخشند و جام قهرمانی را از آن خود کنند؛ اتفاقی که در سه سال گذشته آن‌ها دو بار به یک‌قدمی آن رسیدند اما در بازی فینال ناکام ماندند و نایب قهرمان شدند.

قهرمان چهار دوره لیگ فوتبال ایران از روز گذشته کار خود را در لیگ داخلی آغاز کرده و در تکاپو برای حفظ پنجمین قهرمانی‌ست، البته که رقبایی چون سپاهان و استقلال را در این مسیر دارد؛ از سوی دیگر دغدغه ذهنی کادرفنی پرسپولیس حفظ بازیکنان و تقویت تیم برای ادامه بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در پایان لیگ بیستم است.

در حال حاضر شنیده می‌شود احمد نوراللهی و محمدحسین کنعانی‌زادگان دو خروجی احتمالی از جمع بازیکنان پرسپولیس به مقصد لیگ قطر هستند؛ شایعاتی که در روزهای گذشته بیشتر و بیشتر به آن‌ها پرداخته شده است و احتمال حضور آن‌ها در لیگ ستارگان قطر جدی است اما هنوز به شکل رسمی شرایط جدایی دو بازیکن کلیدی سرخ‌پوشان مشخص نیست.

تراکتور: تقویت تیم جوان و جنگی 
شاگردان رسول خطیبی صعود معجزه‌آسایی داشتند و در لحظات پایانی دیدارهای مرحله گروهی نتایجی رقم خورد تا آن‌ها مسافر مرحله یک هشتم نهایی شوند؛ آن‌هم در شرایطی که آن‌ها تنها تیم بدون باخت غرب آسیا به شمار می‌روند و استحقاق رسیدن به مرحله حذفی را داشتند که به آن رسیدند و حالا ایران بیشترین نماینده را در منطقه غرب آسیا در مرحله حذفی دارد.

با این‌حال اما شاید یکی از اتفاقاتی که در دیدارهای تراکتور نمایان بود، دست بسته رسول خطیبی و لیستی از بازیکنان جوان بود که او در اختیار داشت و از آن‌ها استفاده می‌کرد؛ اتفاقی که به نظر می‌رسد باید برای مرحله بعدی در آن تغییر ایجاد شود و مدیران باشگاه تراکتور براساس خواسته‌های سرمربی‌شان تیم را برای حضوری قدرتمندانه در مرحله حذفی آماده کنند.

4731