تقابل پرسپولیس با استقلال تاجیکستان؛ استقلال به الهلال خورد/ تیمهای ایرانی همچنان محروم از حق میزبانی

تقابل پرسپولیس با استقلال تاجیکستان؛ استقلال به الهلال خورد/ تیمهای ایرانی همچنان محروم از حق میزبانی

پایگاه خبری فوتبالی - در آخرین دیدار از مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، الدحیل قطر و الاهلی عربستان بامداد امروز (شنبه) در گروه C به مصاف هم رفتند که این مسابقه با تساوی یک - یک خاتمه یافت تا هر دو تیم از رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا حذف شوند.

به گزارش فوتبالی، الدحیل و الاهلی 9 امتیازی شدند و در رده‌های دوم و سوم جدول گروه C قرار گرفتند. با توجه به اینکه تیم‌های رده دومی الوحده، تراکتور و الهلال در گروه‌های خود هر کدام سیزده و 10 امتیاز کسب کردند، این سه تیم به‌عنوان برترین تیم‌های رده دوم گروه‌های پنج‌گانه راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند. الهلال در هفته ششم مسابقات مقابل شباب الاهلی شکست خورد، اما با شرایط بهتر از الدحیل و السد به عنوان تیم دوم صعود کرد.

در دیگر بازی هفته ششم گروه C، استقلال با شکست الشرطه 11 امتیازی شد و به‌عنوان صدرنشین گروه، به جمع 16 تیم پایانی مسابقات راه یافت. در هر حال حضور سه تیم ایرانی در این مرحله خبر خوبی است و نشان می دهد که باشگاههای ایرانی می توانند همچنان در مراحل بالای رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا حاضر شوند و به اعتبار فوتبال آسیا بیافزایند و این البته این ماجرا می تواند به تثبیت تعداد سهمیه های فوتبال ایران در رقابتهای فصل آینده هم کمک کند.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که طبق آخرین نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره میزبانی تیم های ایرانی، به دلایل مختلفی اعم از کرونا، عدم همکاری شرکای تجاری ای اف سی با صدا و سیما و ماجرای حق پخش تلویزیونی و همچنین تحریم های ظالمانه بانکی و دیگر مسایل، تیم های ایرانی امسال نمی توانند در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا میزبان باشند.

اگر رقابتها به صورت مجتمع برگزار نشود، استقلال که به عنوان تیم اول صعود کرده در صورت میزبانی باید در زمین ثالث به مصاف حریفش الهلال برود. پرسپولیس در مقابل استقلال تاجیکستان طبق جدولی که ای اف سی اعلام کرده میهمان است و اگر رقابتها مجتمع نباشد باید به دوشنبه برود. 

تراکتور چون تیم دوم صعود کرده در زمین النصر عربستان یعنی در ریاض به میدان برود. 

به نظر می رسد قانون عدم استخدام مربی و بازیکن خارجی هم به زودی حذف می شود تا تیم های ایرانی بتوانند با بازیکنان و مربیان خارجی خوب در مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا حاضر شوند. 

البته این ماجرا هم مستلزم اتفاقات دیگری است که جزییات آن طی روزهای آینده مشخص خواهد شد.

 بازی های مرحله یک شانزدهم لیگ قهرمانان آسیا با فرض عدم برگزاری به صورت مجتمع در روزهای ۲۲ و ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ به شرح زیر برگزار می شود. البته تاریخ دقیق این رقابتها را کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام خواهد کرد:

 استقلال تاجیکستان - پرسپولیس در دوشنبه تاجیکستان

استقلال- الهلال عربستان در زمین ثالث

النصر عربستان - تراکتور در ریاض عربستان

شارجه امارات- الوحده امارات در شارجه امارات

1111