دو نگاه به تعویض دیاباته/ چرا شیخ گلزن تعویض شد؟

دو نگاه به تعویض دیاباته/ چرا شیخ گلزن تعویض شد؟

پایگاه خبری فوتبالی- دلیل تعویض شیخ دیاباته مشخص شد.

به گزارش فوتبالی، شماره 7 استقلال اولین بازیکن تعویضی این تیم جلوی الشرطه بود و بعد از آنکه نتوانست دومین پنالتی‌اش را تبدیل به گل کند، در بین دو نیمه جایش را به ارسلان مطهری داد.

اگر قرار باشد با نگاه بدبینانه به این تعویض نگاه کنیم، می‌توان گفت فرهاد مجیدی مثل جواد نکونام که اصلا از اشتباهات بازیکنانش نمی‌گذرد، دیاباته را به خاطر گل نکردن پنالتی‌اش جریمه کرده و او را از بازی بیرون برده است.

اما نگاه خوش‌بینانه به این تعویض و نگاهی که بیشتر به حقیقت نزدیک است، احتیاط سرمربی استقلال درباره بهترین گلزن تیمش در لیگ قهرمانان بوده است.

با توجه به مصدومیت دیاباته جلوی الدحیل، فرهاد تصمیم گرفت درباره شماره 7 تیمش ریسک نکند و به او استراحت دهد تا بتواند از شیخ در ادامه لیگ استفاده کند.

با توجه به آنکه استقلال با پیروزی 0-1 به رختکن رفته بود، مجیدی ترجیح داد از ارسلان مطهری تازه‌نفس به جای دیاباته استفاده کند تا با توجه به دوندگی این بازیکن، مدافعان الشرطه را خسته کند و تیمش به گل دوم برسد. اتفاقی که البته رخ نداد و استقلال نهایتا با تک گل دیاباته مجوز حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان را بدست آورد.

6621