رقبای احتمالی استقلال در صورت صعود؛ دربی، الهلال، الوحده یا همنام تاجیک

رقبای احتمالی استقلال در صورت صعود؛ دربی، الهلال، الوحده یا همنام تاجیک

پایگاه خبری فوتبالی- اندک امیدهای استقلال برای صعود از گروهش در صورت مساوی با الشرطه و 9 امتیازی شدن از بین رفت. 

به گزارش فوتبالی، تراکتور در آخرین بازی اش با 2 گل الشارجه صدرنشین را برد و النصر عربستان هم موفق به شکست دادن السد شد تا تیمهای خطیبی و ژاوی، 10 امتیازی شوند. 

حالا استقلال برای صعود از این گروه، فقط یک راه دارد؛ بردن تیم عراقی مانند بازی رفت تا در پایان مرحله گروهی 11 امتیازی شود و بالاتر از تراکتور و السد 10 امتیازی به عنوان یکی از 3 تیم برتر دوم، به مرحله بعدی صعود کند. مساوی با الشرطه یعنی استقلال 9 امتیازی و باخت یعنی استقلال 8 امتیازی که در هر دو صورت، آنها را ضعیف ترین تیم دوم گروه های 5گانه می کند و باعث می شود از دور بازیها کنار بروند. استقلال درصورتی صدرنشین گروهش می شود که ببرد و الدحیل نبرد ولی اگر تیم قطری برنده شود، استقلال به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی خواهد شد. 

با فرض صعود استقلال از این گروه، حریف تیم مجیدی در مرحله بعدی چه تیمی خواهد بود؟ 10 حالت مختلفی که جدول تعیین کرده است، نام حریف استقلال را از پرسپولیس و الوحده امارات تا الهلال عربستان و همنام تاجیکستانی متغیر می کند. 

السد همین حالا تفاضل گل کمتری نسبت به تراکتور دارد و با توجه به احتمال بالای برد الهلال و استقلال تاجیکستان حذف شده پس 2D یعنی تیم دوم گروه دوم جایی در مرحله بعدی ندارد. از طرف دیگر، الوحده 13 امتیازی قطعا راهی مرحله بعدی شده پس یکی از تیمهای دوم صعودکرده 2E است.  

اگر هر دو تیم گروه سوم (گروه استقلال) راهی مرحله بعدی شوند، باید احتمالاتی را بررسی کرد که 2C در آنها باشد. در صورت اول شدن استقلال و صعود 2 تیم از این گروه، پرسپولیس یا الوحده حریف استقلال می شوند؛ پرسپولیس در صورتیکه تیم دوم گروه اول راهی مرحله بعد شود و الوحده در صورتیکه تیم دوم گروه دوم صعود کند. احتمال دومی البته بسیار کم است برخلاف اولی. اگر استقلال در گروهش دوم شود، در مرحله بعدی باید با تیم صدرنشین گروه اول دیدار کند که فعلا استقلال تاجیکستان است با 10 امتیاز و به دلیل برد رودررو برابر الهلال 10 امتیازی.  

اگر هر دو تیم گروه استقلال راهی مرحله بعدی نشوند و تنها یک تیم از گروه سوم صعود کند، حریف مرحله بعدی اش تیم دوم گروه اول است یعنی یکی از بین استقلال تاجیکستان و الهلال عربستان که به احتمال خیلی زیاد، دومی یعنی تیم عربستانی است. 


گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

7474