فوت ۴۰۷ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته / ۳۵۵ شهر در وضعیت قرمز و نارنجی

فوت ۴۰۷ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته / ۳۵۵ شهر در وضعیت قرمز و نارنجی

پایگاه خبری فوتبالی- بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته، ۴۰۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و با این احتساب مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۱ هزار و ۷۵۸ نفر رسید.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، از دیروز تا امروز ۱۰ اردیبهشت و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹ هزار و ۲۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۲۰۲ نفر از آنها بستری شدند.

شمار بیماران کرونایی در کشور به دو میلیون و ۴۹۹ هزار و ۷۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۱ هزار و ۷۵۸ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۹۵۴ هزار و  ۳۲۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

همچنین ۵۳۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۱۵ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۲۷۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد که تا کنون ۸۵۸ هزار و ۲۹۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۰۹ هزار و ۸۲۷ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۶۸ هزار و ۱۲۳ دُز رسید.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر ۱۹۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۵۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۷۴ شهر در وضعیت زرد و ۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

4731