افشین حاجی‌پور: فولاد با دست خالی به آسیا رفته بود

افشین حاجی‌پور: فولاد با دست خالی به آسیا رفته بود

پایگاه خبری فوتبالی- یک پیشکسوت باشگاه فولاد خوزستان می‌گوید فولاد به معنای واقعی در آسیا تیم بود و نمایش‌های این تیم نشان داد که زحمات بسیاری برای آماده‌سازی تیم کشیده شده بود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، افشین حاجی پور اظهارکرد: کمتر کسی فکر می کرد که فولاد در آسیا و در این گروه سخت مقابل تیم‌های بزرگ السد و النصر که از بزرگان فوتبال آسیا هستند، بتواند بازی‌های قابل قبولی به نمایش بگذارد. فولاد واقعا در گروه مرگ قرار داشت و نباید زحمات بازیکنان فولاد و کادرفنی نادیده گرفته شود. بازیکنان فولاد در آسیا فوق‌العاده درخشان ظاهر شدند و نماینده خوبی برای فوتبال خوزستان و یکی از نمایندگان خوب فوتبال ایران در آسیا بودند و این موضوع نباید فراموش شود.

او بیان کرد: وقتی فولاد با پنجره بسته و بدون این که برای حضور در آسیا تقویت شود، راهی چنین رقابت‌های مهمی می‌شود، توان تیم نیز همین است. به نظرم فولاد به معنای واقعی در آسیا تیم بود و نمایش‌های این تیم نشان داد که زحمات بسیاری برای آماده‌سازی تیم کشیده شده بود. اما تاکید می‌کنم توانایی و پتانسیل فوتبال ایران همین بود زیرا مگر تیم‌های استقلال، فولاد یا تراکتور چند بازیکن جدید برای حضور در آسیا جذب کردند؟

بازیکن پیشین تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره عملکرد فولاد برابر الوحدات اردن نیز عنوان کرد: این بازی برای دو تیم تشریفاتی بود و به نظرم فولاد بازی خوبی ارائه داد و بازی متعادل پیش می‌رفت که فولاد گل را دریافت کرد. نکونام در همان نیمه اول، دست به دو تغییر زد و این نشان می‌داد که نکونام می‌خواهد تیمش بیش‌تر وسط زمین را به دست بگیرد و بتواند به گل برسد. فولاد در نیمه دوم نیز فرصت‌های زیادی برای گلزنی داشت اما به دلیل فشردگی مسابقات، بازیکنان واقعا خسته بودند و این موضوع تاثیر خود را نشان داد. فولاد تلاش خود را کرد و نیمه دوم یک طرفه و به سود فولاد بود ولی متاسفانه موقعیت‌های فولاد به گل تبدیل نشدند و فولاد بازنده این مسابقه بود.

وی درباره علل شکست فولاد در سه بازی دور برگشت نیز گفت: پنجره بسته و فشردگی مسابقات را می‌توان از علل این نتایج دانست. وقتی یک تیم وارد میدان‌های بزرگ می‌شود، نیاز دارد که نیمکت قوی داشته باشد و با دست پر راهی چنین میدان‌هایی شود تا از عهده بازی‌های فشرده و بازیکنان آن چنانی تیم‌های بزرگ برآید. به هر حال فولاد باید با دست پر به لیگ قهرمانان آسیا می‌رفت اما متاسفانه با دست خالی رفت.

حاجی‌پور با بیان این که باید منصفانه درباره عملکرد فولاد در آسیا صحبت کرد، افزود: امثال جواد نکونام به دنبال پول و مسائل مالی در حیطه مربیگری نیستند و مطمئنا به دنبال مطرح شدن در مربیگری هستند و بر این اساس نیز تمام تلاش خود را می‌کنند تا تیم های تحت هدایت‌شان بهترین عملکرد را داشته باشد. پس اگر انتقادی نسبت به عملکرد فولاد می‌شود، درست نیست زیرا کادرفنی تلاش خود را برای سرافرازی این تیم و خود در حیطه مربیگری انجام داد. فولاد در آسیا کم نگذاشت و اگر در جایی هم کم آورد به خاطر کم تجربگی بازیکنانش، فشردگی مسابقات و دست خالی بودنش بود. به نظرم فولاد در آسیا به تیم‌های کوچکی، نتیجه را واگذار نکرد. به هر حال باید منطقی باشیم و نباید انتظار زیادی از فولاد داشته باشیم.

4731