جمع آوری پول برای ساخت مجسمه سرمربی منچستریونایتد

جمع آوری پول برای ساخت مجسمه سرمربی منچستریونایتد

پایگاه خبری فوتبالی - سولشر سرمربی نروژی اسبق منچستریونایتد با یک مجسمه در زادگاهش مورد ادای احترام قرار خواهد گرفت.

به گزارش فوتبالی، جمع آوری هزینه های ساخت این مجسمه توسط همشهری هایش تا کنون به 53 هزار پوند رسیده است. نشریه محلی "تیدنس کراو" گزارش داده است که مجسمه سولشر قرار است که در منطقه "کریستنشوند" در ساحل غربی نروژ قرار بگیرد. این مجسمه توسط توره بایرن اسکیولویسک مجسمه ساز نروژی طراحی خواهد شد. قرار است که هزینه های ساخت این مجسمه توسط جمعیت 24 هزار نفری مردم این منطقه پرداخت شود که اگر درآمد بیشتر از مبلغ مورد نیاز باشد، مبلغ اضافی به بنیاد خیریه "ارزش های خوب" خواهد رسید.  قرار است که برای ساخت این مجسمه 76 هزار پوند جمع آوری شود.

البته پیش از این مجسمه دیگری هم از سولشر ساخته شده بود و این مربی نروژی امیدوار است که بتواند الهام بخش مردم شهرش باشد. سولشر گفته است:" دوران کاری من نشان می دهد که امکان پذیر است که اهل منطقه کوچکی نظیر کریستینشوند باشی اما باز هم به اهدافت برسی. از فرصت هایی که دوران فوتبالم به من داده است بسیار متشکر هستم."

سولشر در منطقه کریستینشوند روشن کرد و در سن هفت سالگی در سال 1980 به تیم کلاسننگن در این منطقه در لیگ دسته سه نروژ ملحق شد. او یک دهه بعد به تیم بزرگسالان رسید و در 109 بازی 115 گل زد تا به تیم مولده در لیگ دسته اول نروژ برسد. او در مولده در 54 بازی 41 گل به ثبت رساند و در سال 1996 راهی اولدترافورد شد. سولشر در ترکیب شیاطین سرخ در 366 بازی 126 گل زد و فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد.

4125