پیش‌بازی منچستریونایتد - رم؛ وقتی پای جام در میان است

پیش‌بازی منچستریونایتد - رم؛ وقتی پای جام در میان است

پایگاه خبری فوتبالی – امشب در چهارچوب رقابت‌های مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا منچستر یونایتد از ساعت ۲۳:۳۰ میزبان رم خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، سولشر در پایان فصل سومی که روی نیمکت منچستر یونایتد نشسته توانایی کسب جام را پیدا کرده. او در روز اول یک سرمربی موقت به نظر می‌رسد اما پله پله پیشرفت کرد تا حالا رتبه دومش در لیگ بالاتر از چلسی و لیورپول قطعی باشد و در نزدیکی فتح یک جام اروپایی باشد. منچستر نسبت به سال های گذشته تیم بهتری شده اما همچنان کامل نیست. توازن در خط دفاع و حمله اصلا وجود ندارد. یک بازی دفاع خوب کار می‌کند و یک بازی خط حمله. یک بازی مقابل سیتی این تیم بی‌نقص است و یک بازی برابر لیدز توانایی گلزنی ندارد. آن‌ها در همین اروپا هم نتوانستند از پس باشاک‌شهیر برآیند اما میلان را بردند. سولشر اگر امسال بتواند لیگ اروپا را فتح کند و خصلت عدم ثبات را در منچستر بوجود بیاورد می‌تواند تا سال ها روی نیمکت این تیم بنشیند.

در سمت مقابل شرایط عجیبی حاکم است. فونسکا خودش می‌داند که فصل آینده جایی در رم ندارد از بس که در نتیجه گیری افتضاح کار کرده و حتی یک تیم بالاتر از خود (و حتی ساسولوی رده هشتمی) را نبرده. تیم او مقابل تیم‌های درجه ۲ و ۳ روی زمین بی نظیر کار می‌کند و کارهای ترکیبی فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد. بضاعت رم در حد کسب افتخار بزرگ نیست اما به هر حال ملی‌پوش و بازیکن پرپتانسیل کم ندارد. مشکل اینجاست ذهنیت رمی ها کاملا در حد یک تیم درجه ۳ اروپایی پایین آمده و اصلا خودشان را باور ندارند. نشان به آن نشان که برای مدتی به رتبه سوم تکیه زدند اما با کسب نتایج بسیار بد و عدم خودباوری حالا حتی حضور در رده ششم هم برای آن‌ها آرزوست.

پیش‌بینی برد منچستر یونایتد بسیار محتمل است مگر آن‌که با توجه صحبت‌های سولشر مبنی بر عدم شناخت رم و تحریک بازیکنان این تیم، رمی‌ها دست به کاری عجیب بزنند.

***
رم و منچستر یونایتد ۶ بار در لیگ قهرمانان مقابل هم قرار گرفتند که حاصل آن ۴ رد برای منچستر یونایتد و یک برد برای رم بوده. تنها برد رم با نتیجه ۲-۱ در مرحبه یک چهارم نهایی فصل ۰۸-۲۰۰۷ رقم خورد که در دیدار برگشت یونایتدی‌ها انتقام سختی گرفتند و بازی ۷-۱ به سود آن‌ها خاتمه یافت.

علیرغم انتقاداتی که از دفاع منچستر می‌شود اما یونایتدی‌ها در ۱۰ بازی آخر تنها ۵ گل دریافت کرده‌اند. رم در سمت مقابل در ۱۰ بازی آخر خود ۱۶ گل خورده و وضعیف افتضاح خط دفاعی آن‌ها را نشان می‌دهد.

***
ترکیب احتمالی منچستریونایتد از نگاه هو اسکورد: دخیا – لوک شاو – ون بیساکا – اریک بایی – مگوایر – فرد – مک تامینی – پوگبا – برونو فرناندز – رشفورد - کاوانی

ترکیب احتمالی آ اس رم از نگاه هو اسکورد: لوپز – اسمالینگ – ایبانیز – کریستانته – کارسدروپ – ورتو – دیاوارا – اسپیناتزولا – پلگریتی – مخیتاریان – ژکو

1101