روزی که امباپه جوان، گواردیولا را دیوانه کرد

روزی که امباپه جوان، گواردیولا را دیوانه کرد

پایگاه خبری فوتبالی - پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی از تمامی خطرات احتمالی کیلیان امباپه مهاجم پاری سن ژرمن آگاه است. 

به گزارش فوتبالی، امشب (چهارشنبه) از ساعت 23:30 دو تیم پاری سن ژرمن و منچسترسیتی در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه پارک دو پرنس به مصاف هم خواهند رفت. 

در فصل 2016/17 و در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، دو تیم موناکو و منچسترسیتی به هم برخورد کردند و در آن دیدار کیلیان امباپه مهاجم آن وقت موناکو، مقدمات حذف سیتیزن‌ها را فراهم کرد. در آن زمان امباپه فقط 17 سال سن داشت و قبل از تقابل با منچسترسیتی، تنها 25 دقیقه در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده بود. مصدومیت والری ژرماین باعث شد تا امباپه به ترکیب اصلی راه پیدا کند و در کنار رادامل فالکائو در خط حمله قرار بگیرد. امباپه در دیدار رفت با اینکه موناکو با نتیجه 5-3 در خانه سیتی شکست خورد، اما عملکرد بسیار درخشانی از خود به نمایش گذاشت و یک گل نیز زد. اما قضیه به اینجا ختم نشد و در دیدار برگشت نیز امباپه باز هم درخشید و در پیروزی 3-1 تیمش، نقش اساسی ایفا کرد. او یک گل زد و دفاع سیتی را کاملا آشفته کرده بود. بعد از آن دیدار، پپ گواردیولا فقط به تمجید از مهاجم 17 ساله آن روزهای موناکو پرداخت. 

گواردیولا درباره امباپه گفت: "موناکو یک مهاجم جوان با آینده بسیار درخشانی دارد."

حالا 4 سال از آن دیدار گذشته است و امشب بار دیگر، گواردیولا باید تیمش برای متوقف کردن امباپه آماده کند. امباپه در لیگ قهرمانان اروپا آمار بسیار خوبی نیز دارد. او 44 گل در 44 بازی به ثمر رسانده است.

4416