نوستالژی؛ وقتی گواردیولا و پوچتینو بازیکن و رقیب بودند

نوستالژی؛ وقتی گواردیولا و پوچتینو بازیکن و رقیب بودند

پایگاه خبری فوتبالی – امشب منچسترسیتی و پاری سن ژرمن در چهارچوب رقابت های لیگ قهرمانان اروپا مقابل هم قرار می‌گیرند. روی نیمکت ۲ تیم ۲ تن از مهم‌ترین مربی‌های فوتبال می‌نشینند که روزگاری در لالیگا رو در روی هم قرار می‌گرفتند.

به گزارش فوتبالی، پپ گواردیولا که به عنوان یکی از بهترین مربیان دنیا شناخته می‌شود سابقه فراوانی در بارسلونا به عنوان بازیکن دارد. او از سال ۱۹۸۴ در آکادمی بارسا حضور داشت و از سال ۱۹۹۰ به تیم اصلی اضافه شد. پپ تا سال ۲۰۰۱ در تیم بارسلونا به عنوان بازیکن حضور داشت و سپس به ایتالیا رفت.

مائوریسیو پوچتینو هم که امشب در قالب سرمربی پاری سن ژرمن مقابل پپ قرار می گیرد محصول آکادمی نیولز اولد بویز است اما فوتبال خود در اروپا را در اسپانیول آغاز کرده است. او از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۱ در اسپانیول حضور داشت و بارها در قالب بازیکن مقابل پپ گواردیولا و تیم بارسلونا قرار گرفت. پوچتینو پس از مدتی حضور در پاری سن ژرمن و بوردو باز هم به اسپانیول برگشت اما دیگر در آن زمان اثری از پپ در بارسلونا نبود.

حالا امشب این ۲ مربی روی نیمکت تیم‌های منچسترسیتی و پاری سن ژرمن دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را برگزار می‌کنند و برنده به فینال خواهد رفت. پوچتینو پیشتر با تاتنهام سابقه حضور در نیمه نهایی را داشته و در این مرحله برنده شده. پپ اما هم ناکام بوده و هم موفق. او توانسته به همراه بارسلونا از این مرحله گذر کند اما روی نیمکت بایرن نتوانست در نیمه نهایی پیروز شود. با منچستر سیتی هم تا به حال در این مرحله حضور پیدا نکرده است.

1101