کربکندی: برنامه‌ریزی لیگ کار را برای ذوب‌آهن سخت کرده است/ تیم‌های ایرانی در آسیا حرفه‌ای بودند

کربکندی: برنامه‌ریزی لیگ کار را برای ذوب‌آهن سخت کرده است/ تیم‌های ایرانی در آسیا حرفه‌ای بودند

پایگاه خبری فوتبالی- سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن اصفهان گفت: با وقفه‌هایی که در مسابقات وجود دارد یکی از سخت‌ترین شرایط برای باشگاه‌ها مخصوصاً ذوب‌آهن به وجود آمده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، رسول کربکندی درباره وضعیت تیم فوتبال ذوب‌آهن، اظهار داشت: وقفه‌های لیگ باعث شده کار دشوار شود. حفظ بازیکنان در شرایط مسابقه فوق‌العاده سخت است، آن هم در حالی که لیگ فرسایشی شده و هنوز بازی‌های زیادی باقی مانده است.
وی با اشاره به وضعیت متفاوت ذوب‌آهن گفت:‌ یک وقفه 6-5 روزه برای بازی با پدیده داشتیم. بعد از این بازی هم ٢٢ روز  بازی نداریم، چون طبق برنامه با استقلال و پرسپولیس بازی داریم و این تیم‌ها در مسابقات آسیایی حضور دارند. این شرایط کار را برای مجتبی حسینی سخت کرده تا تیم را آماده نگه دارد. 

سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن اصفهان عنوان کرد: در این مدت که قرار نیست تیم به میدان برود، سعی شده با اردوهای سه‌ چهار روزه این روزها را سپری کنیم و بازی تدارکاتی داشته باشیم اگرچه  با توجه به شرایط کرونایی و هزینه‌های هتل و دیگر مسائل کار برای انجام بازی تدارکاتی هم سخت است. چاره‌ای نیست و باید با تمرینات فشرده خود را برای بازی با استقلال و پرسپولیس آماده کنیم. 

کارشناس فوتبال ایران درباره عملکرد تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: همه تیم‌های ما خوب بودند. پرسپولیس که همه امتیازات را کسب کرد، استقلال نیز با توجه به گروه سختش نتایج خوبی گرفته است. فولاد بازی‌های خوبی انجام داد و بالاتر از سطح انتظار ظاهر شد. تراکتور نیز امتیازات به نسبت خوبی جمع کرده و از شانس صعود برخوردار است. 

وی خاطرنشان کرد: پرسپولیس با توجه به وضعیت هند، نگرانی زیادی بابت کرونا و قرنطینه دارد. این موضوع می‌تواند از لحاظ روحی روی این تیم فشار وارد کند.

کربکندی یادآور شد: نکته‌ای که مسابقات آسیایی امسال داشت، این بود که نشان داد باشگاه‌های ما یاد گرفته‌اند به فاصله دو روز مسابقه دهند. این موضوع ما را به تفکرات حرفه‌ای نزدیک می‌کند. الان در اروپا عادت کرده‌اند که تیم‌ها با فاصله سه چهار روز یک بار بازی کنند. باشگاه‌های ما نشان دادند می‌توانند در این سطح باشند و حرفه‌ای کار کنند. 

وی درباره نتایج تیم‌های ایرانی گفت: برخی تیم‌های عربی در این دوره خوب نبودند و برخی هم به دلیل قدرت تیم‌های ما شکست خوردند، آن هم درحالی که بازی‌ها در هند و عربستان و امارات که هوای گرمی دارد برگزار می‌شود. این نشان می‌دهد که باشگاه‌های ما در سطح خیلی خوبی قرار دارند. 

کربکندی درباره اینکه آیا امسال یک تیم ایرانی می‌تواند قهرمان آسیا شود، تاکید کرد: همه می‌دانیم که قهرمانی سخت است و سال‌هاست که به آن دست پیدا نکرده‌ایم. پرسپولیس در سه سال گذشته دو بار به فینال رفته و امسال نیز می‌توانیم یکی از تیم‌های ایرانی را در فینال ببینیم ولی کار در بازی آخر با شرق آسیا خیلی متفاوت می‌شود. تیم‌های شرق آسیا حرفه‌ای‌تر هستند و بازیکنان مطرحی در اختیار دارند. این موضوع باعث می‌شود به فینالیست شدن یک تیم ایرانی امیدوار باشیم اما به قهرمانی‌اش نه خیلی مطمئن.

6641