مظاهری و کورتوا در جهان موازی + عکس

مظاهری و کورتوا در جهان موازی + عکس

پایگاه خبری فوتبالی- شب گذشته در حالی به پایان رسید که در مسابقه حساس فوتبالی در قاره اروپا و قاره آسیا در جریان بود و علاقه‌مندان به این رشته را پای گیرنده‌های تلویزیونی میخ‌کوب کرده بود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، هر چند که به لحاظ سطح فنی و مرحله برگزاری مسابقات نمی‌توان قیاسی میان دو تورنمنت معتبر باشگاه در اروپا و آسیا داشت اما شب گذشته هواداران فوتبال برای ساعت‌ها میخ‌کوب تلویزیون بودند تا هم مصاف مهمی در لیگ قهرمانان اروپا را در مرحله نیمه‌نهایی میان رئال مادرید و چلسی دنبال کنند و هم جدال سرنوشت‌ساز استقلال مقابل الاهلی در هفته پنجم دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا.

وجه اشتراک دو مسابقه، پایان بازی با نتیجه تساوی بود؛ اتفاقی که شاید کمتر پیش‌بینی می‌شد که هر دو مسابقه بدون برنده به پایان برسد اما این اتفاق رخ داد و جالب آن‌که می‌توان گفت دو بازیکن هم‌پست هم در ثبت این تساوی‌ها در فاصله‌ای چند هزار کیلومتری در یک شب فوتبالی نقش‌آفرین بودند؛ تیبو کورتوا در درون دروازه رئال مادرید و رشید مظاهری در دروازه استقلال.

سنگربان بلندقامت رئال مادرید در شبی که خط دفاعی کهکشانی‌ها مثل بازی‌های قبلی آرامش و ثبات همیشگی را نداشت و شب پرنوسانی را گذراند، جور مدافعان را کشید و بارها ناجی تیمش شد؛ شاهکار کورتوا در دقیقه 10 بازی بود، جایی که او در فاصله یک متری با دروازه به شکلی دیدنی و فوق‌العاده توانست ضربه تیمو ورنر را مهار کند و تیمش را از دریافت گل زودهنگام نجات دهد.

یک ساعت از بازی رئال مادرید و چلسی گذشته بود که مصاف استقلال و الاهلی نیز آغاز شد؛ در آن‌جا یک دروازه‌بان نقش تعیین‌کننده‌ای در نتیجه پایانی بازی داشت و نگذاشت امیدهای تیمش برای صعود از مرحله گروهی ناامید شود. رشید مظاهری سنگربان استقلال با چند مهار تماشایی اجازه عبور توپ از خط دروازه استقلال را نداد تا با تساوی بدون گل مصاف استقلال و الاهلی خاتمه پیدا کند و او نیز ستاره میدان لقب گیرد.

این اتفاق جالب‌توجه به شکلی تقریبا همزمان در دو قاره اروپا و آسیا رخ داد، رقابت موازی از کورتوا و مظاهری برای نجات تیم‌هایشان در نقطه‌ای حساس از مسابقات بود؛ کورتوا می‌خواست تیم زیدان امیدوار به فینالیست شدن در بازی برگشت و خارج از خانه بماند و مظاهری هم به دنبال آن بود تا با سیوهای خود ناجی استقلالِ مجیدی در راه صعود از مرحله گروهی شود.

6641