بختیاری‌زاده در گفت و گو با فوتبالی: عملکرد خوب نکونام برایم جالب بود

بختیاری‌زاده در گفت و گو با فوتبالی: عملکرد خوب نکونام برایم جالب بود

پایگاه خبری فوتبالی- کاپیتان اسبق فولاد اعتقاد دارد خستگی دلیل اصلی حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا بود.

به گزارش فوتبالی، سیاوش بختیاری‌زاده در مورد حذف فولاد از لیگ قهرمانان آسیا گفت: این تیم به خاطر حضور در مرحله پلی‌اف یک بازی بیشتر از سایر تیمها انجام داد و بازی‌اش با تیم ثروتمند و حرفه‌ای العین، بازی سنگینی بود و بعد از آن هر  4-3 روز یکبار مقابل حریفانش به میدان رفت. آنهایی که فوتبال بازی کردند می‌دانند بازی کردن در تورنمنتی با این فشردگی بسیار سخت است و واقعا توان زیادی را از تیم و کادر فنی می‌گیرد و مربی مجبور است از بازیکنان مختلفی در طول تورنمنت استفاده کند تا بازیکنانش بیش از حد خسته نشوند.

او در مورد بسته بودن دست جواد نکونام در لیگ قهرمانان اظهار داشت متاسفانه با بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی فولاد، این تیم نتوانست بازیکن جدیدی بگیرد و بازیکنان ذخیره این تیم هم‌سطح مهره‌های اصلی تیم نکونام نبودند و همین مساله باعث شد که بعد از چند بازی، بازیکنان فولاد نتوانند بر خلاف بازیهای قبلی پرسینگ بالا را از خط دفاع و دروازه السد شروع کنند و مجبور شدند که عقب بازی کنند و از میانه‌های زمین پرسینگ را انجام دهند. السد هم به واسطه داشتن یک سرمربی سرشناس و بازیکنانی که در ترکیبش دارد، با انجام یک بازی مالکانه خستگی فولادی‌ها را بیشتر کرد و توان این تیم را گرفت.

بختیاری‌زاده در ادامه آنالیزش از السد ادامه داد:  تیم قطری به دنبال این بود که در بازی مالکانه با پاس‌های قطری بلند به پشت مدافعان کناری فولاد برسد که در این امر هم موفق بود و بارها و بارها مدافعان ما را دور زد و متاسفانه فولاد با تحلیل رفتن قوای جسمانی‌اش، نسبت به بازی های قبلی عملکرد ضعیف‌تری داشت و موقعیت‌های زیادی به حریف داد و با باخت به این تیم از دور مسابقات حذف شد. 

مربی فوتبال در مورد پاسخ به این سوال که چرا فولاد نتوانست نمایش خوبش در دور رفت را در بازیهای برگشت تکرار کند، گفت" اولین فاکتوری که باعث تحلیل رفتن قدرت تیم خوب فولاد شد، خستگی بازیکنان و فشار بیش از حدی بودکه بچه ها وارد شد‌. اگر پنجره نقل و انتقالاتی فولاد بسته نبود قطعا نکونام می‌توانست بازیکنان مورد نظرش را جذب کند و نفرات اصلی‌اش اینقدر خسته نمی‌شدند. فولاد مقابل تیم‌های بزرگ بازی آبرومندانه انجام داد ولی شانس با این تیم یار نبود.

از کاپیتان اسبق فولاد درباره اولین تجربه بین‌المللی جواد نکونام در مقام سرمربی پرسیدیم. پاسخ او را بخوانید: جواد در تیمهای بزرگی کرده و سابقه بازی جلوی بازیکنی مثل مسی را دارد. برای خودم خیلی جالب بود که جواد در اولین تجربه بین‌المللی‌اش، با آنالیز خیلی خوبی که از حریفانش داشت، بازیهای بسیار با کیفیتی را به نمایش گذاشت و توانست مچ حریفان را به خصوص در دور رفت بخواباند. 

1122