سیروس قایقران با پیراهن استقلال

سیروس قایقران با پیراهن استقلال

پایگاه خبری فوتبالی- نام سیروس قایقران عجین شده است به نام ملوان در انزلی و همه دوستداران فوتبال او را یک ملوانی با تعصب می دانند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، سیروس قایقران یکی از بهترین هافبک های تاریخ فوتبال ایران می باشد که هیچگاه پیراهن استقلال و پرسپولیس را به تن نکرد. 

فوتبالیستی توانا در میانه میدان که نقش رهبری تیم را نیز به صورت کامل ایفا می کرد. قایقران که شهره خاص و عام در استان گیلان و شهر انزلی است با این توانائی های منحصر به فرد به کاپیتانی تیم ملی ایران هم رسید و با این تیم سابقه سومی در جام ملتهای آسیای 1998 قطر و قهرمانی در بازی های آسیایی چین  را نیز در کارنامه خود دارد.

او دوبار در سالهای 61 تا 66 و 69 تا 72 در ملوان انزلی توپ زد و در فاصله آن سالها از سال 67 تا سال 68 به استقلال انزلی پیوست و یکی از بازیکنان این تیم در استقلال انزلی و در کنار غفور جهانی کاپیتان این تیم بود.

سیروس که خیلی هواخواه در فوتبال ایران داشت و سابقه بازی در کشاورز تهران را نیز در کارنامه فوتبالی خود دارد در اواخر دهه 60 پرسپولیس را نیز مشتری خود می دید که به دلیل حضور محسن عاشوری در این تیم و رفاقتی که با هافبک خلاق قرمزها داشت به پرسپولیس نپیوست.

در تصویر قایقران را نفر سوم ایستاده از راست در تیم استقلال انزلی می بینیم. تیمی که بزرگ دیگر انزلی غفور جهانی را نیز در ترکیب خود داشت و آن سالها سر و صدای زیادی در استان گیلان به پا کرده بود. هر چند حضور استقلال در سطح بالای فوتبال انزلی خیلی کوتاه بود.

7474