سوال انگلیسی‌ها: نخست وزیر چه قولی به منچستریونایتد در مورد سوپرلیگ داد؟

سوال انگلیسی‌ها: نخست وزیر چه قولی به منچستریونایتد در مورد سوپرلیگ داد؟

پایگاه خبری فوتبالی - بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نقشی کلیدی در متوقف شدن پروژه سوپرلیگ داشت و با فشار به شش باشگاه انگلیسی برای کناره گیری از مسابقات عملا باعث شد تا مسابقات فعلا لغو شود.

به گزارش فوتبالی، جانسون پس از اعلام سوپرلیگ در توییتی نوشت:" سوپرلیگ رسما به قلب لیگ های داخلی حمله می کند و هواداران همه کشوها را نگران کرده است. باشگاه های حاضر در این تورنمنت باید به هوادارانش و جامعه فوتبال قبل از تصمیم های بیشتر پاسخ بدهند."

اما حالا به نظر می رسد که فردی که باید پاسخ بدهد، خود بوریس جانسون است. گاردین گزارشی منتشر کرده است و از جانسون خواسته تا در مورد موضوع خود پیرامون سوپرلیگ توضیح بیشتری بدهد. دلیلش چیست؟ بر اساس خبری که در نشریه تایمز منتشر شده است، جانسون ده روز پیش از اعلام رسمی سوپرلیگ با اد وودوارد نایب رئیس اجرایی باشگاه منچستریونایتد جلسه گذاشته است. در این جلسه وودوارد به این نتیجه رسیده که جانسون کاملا با این پیشنهاد موافق است و از آن استقبال کرده است.

اما بعد از انفجار بمب و اعلام تاسیس سوپرلیگ، موضع این سیاستمدار کاملا عوض می شود. به همین خاطر است که جو استیونز، یکی از اعضای سرشناس حزب مخالف دولت کنونی انگلیس از نخست وزیر انگلیس خواسته است تا محتوای دقیق جلسه وودوارد و جانسون فاش شود و روشن شود که آیا جانسون یا عضو دیگری از دولت انگلیس با پنج باشگاه انگلیسی دیگر سوپرلیگ (منچسترسیتی، تاتنهام، آرسنال، لیورپول و چلسی) جلسه ای داشته است یا نه. استیونس در این باره گفت:" برای یک بار دیگر صداقت بوریس جانسون زیر سوال رفته است.  افکار عمومی باید بدانند که نخست وزیر یا مقامات دولتی چه وعده ای به منچستریونایتد داده اند. اگر جانسون از سوپرلیگ حمایت کرده و بعد از آن  به نقشه پشت کرده است، افکار عمومی بریتانیا شایسته یک توضیح علنی، شفاف و سریع السیر و یک عذرخواهی هستند."

البته فعلا مقامات دولت انگلیس مدعی هستند که جلسه بوریس جانسون و اد وودوارد یک مکالمه عادی و کوتاه در یک راهرو بوده و حالت رسمی نداشته است.

4125