اختصاصی فوتبالی/ جزییات سخت‌گیری کرونایی در منامه؛ سه مرحله قرنطینه و تستهای متوالی کرونا از همه؛ بازیها بدون تماشاگر است

اختصاصی فوتبالی/ جزییات سخت‌گیری کرونایی در منامه؛ سه مرحله قرنطینه و تستهای متوالی کرونا از همه؛ بازیها بدون تماشاگر است

پایگاه خبری فوتبالی- همانطور که می دانید قرار است طبق انتخاب ای اف سی، منامه میزبان رقابتهای گروه سوم مقدماتی جام جهانی 2022 قطر باشد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال ایران از 13 خرداد امسال باید در منامه به میدان برود و چهار بازی را در تاریخهای 13 خرداد، 17 خرداد، 21 خرداد و 25 خرداد مقابل تیم های هنگ کنگ، بحرین، کامبوج و عراق انجام دهد. بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون بحرین به تیم های ملی که قرار است به بحرین بروند، بازیهای گروه سوم مرحله دوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا تحت پروتکل‌های بهداشتی شدیدا سخت‌گیرانه برگزار خواهد شد. فعلا تا امروز تلاش فدراسیون فوتبال برای تغییر میزبان بازیهای تیم ملی به نتیجه نرسیده و بحرین میزبان این رقابتها خواهد بود و البته فدراسیون فوتبال، پرونده را به دادگاه بین المللی ورزش برده تا بلکه بتواند قضات کاس را راضی کند که دستور موقت صادر کنند تا میزبانی فعلا از بحرین گرفته شود. این دستور موقت احتمالا تا روزهای آینده تکلیفیش مشخص می شود.

قرنطینه های سنگین برای تیم ملی و همراهان

همانطور که گفته شد طبق برنامه، بازیهای تیم ملی از 13 خرداد آغاز خواهد شد و اولین بازی شاگردان اسکوچیچ، مقابل هنگ‌کنگ خواهد بود.تیم ملی در شرایطی عازم بحرین خواهد شد که این کشور عربی حوزه خلیج فارس، به خاطر شرایط کرونایی، سخت‌گیری زیادی برای تیمهایی دارد که به خاطر مسابقات انتخابی جام جهانی راهی این کشور خواهند شد. با توجه به آنکه هر شخصی که وارد بحرین می‌شود( در صورتی که واکسن کرونا نزده باشد)، باید حداقل دو هفته در قرنطینه باشد، تیم ملی باید اواخر اردیبهشت به این کشور برود. اتفاقی که می‌تواند اردوی خرداد تیم ملی در جزیره کیش را تحت تاثیر قرار دهد. البته امروز خبر آمد که ماجرای واکسن تیم ملی حل شده و به احتمال زیاد قرار است کاروان تیم ملی، واکسن روسی دریافت کنند. البته این خبر هنوز تایید نشده است. پیش از این اخباری منتشر شده بود مبنی بر آنکه تیم ملی، قبل از سفر به بحرین در جزیره کیش اردو برگزار خواهد کرد تا با شرایط آب و هوایی بحرین، آشنا شود که البته این اردو قرار است برگزار شود و تیم ملی در هتل مجهز داریوش مستقر خواهد شد و زمین فوتبال کیش هم که مشکلات زیادی داشت در حال آماده شدن است و چمن این ورزشگاه روزانه چک و اصلاح می شود و دو نفر از طرف فدراسیون فوتبال در کیش مستقر شده اند تا امور مربوط به کمپ تیم ملی در کیش را پیش ببرند. در هر حال آنطور که اعلام شده، کاروان تیم ملی فوتبال ایران پیش از ورود به منامه، باید تست کرونا بدهند و پس از اینکه وارد منامه شدند هم باید دوباره این تست را انجام دهند. منفی شدن این تستها به معنای راحت شدن کار تیم ملی در بحرین نخواهد بود چون قرنطینه دو هفته‌ای در انتظار کسانی است که وارد این کشور می شوند اما واکسن نمی زنند. تیم ملی در زمان اقامت فقط در زمان تمرین و بازی می تواند از هتل خارج شود و امکان حضور در منامه برای خرید وجود ندارد. ضمن اینکه همراهان اضافی تیم ملی هم در هتلی جداگانه خواهند بود. آنهایی که بدون واکسن وارد منامه می شوند، بعد از پایان قرنطینه دو هفته‌ای، یک تست دیگر کرونای می دهند. ضمن اینکه پیش از هر بازی تیم ملی از ملی‌پوشان، تست کرونا گرفته خواهد شد که در مجموع ملی پوشان در اردوی تیم ملی تا پایان بازیها در منامه، 6 تست کرونا می دهند.

سخت گیری ویژه برای رسانه ها

سخت‌گیری‌های بحرین فقط شامل حال ملی‌پوشان نمی‌شود و در صورتی که اهالی رسانه هم به این کشور بروند، امکان فعالیت رسانه‌ای خاصی ندارند و نهایتا به عنوان تماشاگر حق حضور در جایگاه خبرنگاران ورزشگاه را پیدا خواهند کرد چون خبری از میکسدزون و مصاحبه بعد از بازی نخواهد بود. همچنین خبرنگاران نمی توانند وارد هتل تیم ها شوند و فعالیت های رسانه ای توسط مدیران رسانه ای تیم های ملی و بخش رسانه ای ای اف سی انجام خواهد شد. در کنفرانس مطبوعاتی تیم ها هم خبرنگاران به صورت محدودی حضور دارند ولی در کل اجازه فیلمبرداری هم از کنفرانس برای رسانه ها وجود ندارد. با توجه به اینکه میکسدزونی هم وجود ندارد و اجازه حضور خبرنگاران در تمرین های تیم ها داده نمی شود، ممکن است بسیاری از رسانه ها به منامه هم نروند. در هر حال قرنطینه ها سفت و سخت است و سه مرحله قرنطینه نشان می دهد که بحرین نمی خواهد کسی به کرونا مبتلا شود. البته حضور هنگ کنگی ها و کامبوجی ها که وضعیت کرونایشان تا آن روز چه خواهد بود و همچنین ایران و عراق اتفاقات پیش بینی نشده ای را رقم خواهد زد. خود بحرینی ها البته واکسیناسیون را انجام داده اند و حتی شنیده شده به دنبال گرفتن مجوز حضور هوادارانشان هستند اما تا این لحظه ای اف سی اجازه نداده بازیها با تماشاگر برگزار شود.

1984