جدال حمدالله، گومیس و السومة در رقابت های ACL

جدال حمدالله، گومیس و السومة در رقابت های ACL

پایگاه خبری فوتبالی- سه مهاجم خارجی تیم های بزرگ عربستان، در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا جدال سختی با یکدیگر دارند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، دور چهارم از مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، شب گذشته به پایان رسید که شکست عجیب و دور از انتظار الهلال مقابل استقلال تاجیکستان آن هم با نتیجه 4 بر یک، شگفتی این دور از رقابت ها بود.

در این بازی، بافتیمبی گومیس ستاره فرانسوی الهلال زننده گل نخست تیمش بود. در دیگر بازی های دیشب نیز الاهلی با درخشش عمر السومة موفق به شکست الشرطه شد. این مهاجم سوری در این مسابقه یک گل زد و یک پاس گل نیز داد. کاری که دقیقا دو شب پیش عبدالرزاق حمدالله در برابر فولاد انجام داد و او نیز عامل اصلی پیروزی تیمش مقابل نماینده ایران بود.

این سه مهاجم برجسته که در رقابت های داخلی لیگ عربستان نیز جدال سختی با یکدیگر دارند، اکنون رقابت خود را به سطح بین المللی کشانده و هر یک در پی افزایش آمار گلزنی های خود در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا هستند. جایی که فعلا عمر السومة آمار بهتری نسبت به دو رقیب دیگر خود دارد.

این بازیکن سوری که در سال 2014 از القادسیه کویت به الاهلی عربستان پیوست، تاکنون در 30 بازی برای تیمش به میدان رفته و بر روی 26 گل تأثیر مستقیم داشته است. عمر السومة در این بازی ها، 23 گل برای الاهلی به ثمر رسانده و 3 بار نیز پاس گل داده است.

پس از السومة، بافتیمبی گومیس قرار دارد. این مهاجم 35 ساله که در سال 2018 از گالاتاسرای به الهلال آمد، در 22 بازی که برای آبی های ریاض به میدان رفته، 16 بار موفق به گلزنی شده است. همچنین عبدالرزاق حمدالله در 16 دیدار که با پیراهن النصر به میدان رفته است، بر روی 17 گل تأثیر مستقیم داشته است. او 14 بار دروازه رقبا را باز کرده و 3 بار نیز پاس گل داده است.

البته چنانچه آمار کلی حمدالله در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را مدنظر قرار دهیم، او گل های بیشتری نسبت به گومیس به ثمر رسانده است. این بازیکن با احتساب دوران حضور در الریان، الجیش و گوانگژو، 33 بار به میدان رفته که در این بازی ها موفق به زدن 21 گل شده و 7 بار نیز پاس گل داده است.

7474