ترسناک و خشن مثل پرسپولیس؛ گوا در کنار شباب، آلیما، شارجه و دیگران

ترسناک و خشن مثل پرسپولیس؛ گوا در کنار شباب، آلیما، شارجه و دیگران

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس در رقابت‌های جام باشگاه‌ها و لیگ قهرمانان آسیا موفق شده بردهای پرگل زیادی را به دست بیاورد و این اتفاق بار دیگر در این فصل تکرار شده‌است. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، پرسپولیس در چارچوب هفته چهارم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا موفق شد با نتیجه پرگل چهار بر صفر از سد میزبان خود تیم گوای هند بگذرد و با ۱۲ امتیاز به صدرنشینی در گروه پنجم ادامه دهد.

به بهانه این پیروزی پرگل، مروری داشتیم بر بردهای مقتدرانه سرخپوشان تهرانی در جام باشگاه‌های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا. جایی که متوجه می‌شویم برد اخیر، پنجمین پیروزی متقتدرانه نماینده فوتبال کشورمان در این رقابت‌ها بوده است.

۱- دوم فروردین ماه ۱۳۹۱(۲۰۱۲): پرسپولیس ۶-۱ الشباب امارات

ایمون زاید(۳)، غلامرضا رضایی، علی کریمی و امیرحسین فشنگچی/ سیل

پرسپولیس در این دوره از مسابقات و در بازی دوم خود در مرحله گروهی موفق شد با این نتیجه از سد نماینده امارات بگذرد. ایمون زاید بعد از شهرآورد پایتخت، در این مسابقه برای دومین بار هت‌تریک کرد. این بازی در حضور حدود ۸۳ هزار تماشاگر پرسپولیس در تعطیلات نوروز برگزار شد. سرخپوشان در نهایت در این گروه دوم شدند و به مرحله بعدی راه پیدا کردند.

۲- بیست‌وششم خردادماه (۱۹۸۸)۱۳۶۷: پرسپولیس ۵-۰ سندرز سری‌لانکا

فرشاد پیوس(۲)، محمدحسن انصاری‌فرد(۲) و ضیاء عربشاهی

پرسپولیس در گروهی سه تیمی بای به مصاف محمدان بنگلادش و سنرز سری‌لانکا می‌رفت. مسابقات به صورت رفت و در بنگلادش به انجام می‌رسید و تنها یک تیم به مرحله بعد راه پیدا می‌کرد. پرسپولیس در نخستین بازی با نتیجه پرگل پنج بر صفر از سد سندرز گذشت اما در عین ناباوری مقابل محمدانی که نتوانسته بود از سد تیم سری‌لانکایی بگذرد با حساب ۲ بر یک شکست خورد و از رسیدن به دور بعدی بازماند.

۳- نهم شهریورماه ۱۳۷۵(۱۹۹۶): پرسپولیس ۵-۰ آلیمای قزاقستان

کریم باقری، افشین پیروانی، علی دایی(۲) و رضا ترابیان

پرسپولیس برای رسیدن به مرحله گروهی باید از ۲ مرحله پلی‌آف عبور می‌کرد. این تیم بعد از عبور از سد کپه‌داغ ترکمنستان، به پست آلیمای قزاقستان خورد. بازی رفت با نتیجه سه بر یک به سود تیم قزاقی به اتمام رسید اما در دیدار برگشت سرخپوشان تهرانی در حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر یکی از به یادماندنی‌ترین کامبک‌های ممکن را زدند و حریف خود را با پنج گل شکست داده و حذف کردند.

۴- دوازده آبان‌ماه ۱۳۷۹(۲۰۰۰): پرسپولیس ۵-۱ الوکره

پایان رافت، علیرضا امامی‌فر، بهروز رهبری‌فرد، علی کریمی و بهنام سراج/ الکواری

مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در فصل ۲۰۰۱-۲۰۰۰ در حالی آغاز شد که چند تیم می‌بایست در دور پلی‌آف کارشان را شروع می کردند. پرسپولیس هم یکی از همین تیم‌ها بود. نماینده شایسته کشورمان بعد از برد ۴-۲ در قطر، در بازی برگشت هم توانست الوکره را درهم بکوبد و این بار با حساب پنج بر یک، برد را از آن خود کرد.

شاگردان علی پروین در مرحله بعدی پلی آف نیز العین را شکست دادند و به مرحله گروهی رسیدند. نهایت کار این تیم در این فصل از رقابت‌ها کسب رتبه سوم بود.

۵- سوم بهمن‌ماه ۱۳۴۷(۱۹۶۹): پرسپولیس ۴-۰ کولون موتور باس هنگ‌کنگ

غلام وفاخواه(۳) و حسین کلانی

مسابقات در گروه پنج تیمی به انجام می‌رسید. پرسپولیس موفق به صعود از این گروه نشد ولی در یکی از بازی‌ها با نتیجه چهار بر صفر از سد نماینده هنگ کمگ گذشت. غلام وطنخواه در این دیدار هت‌تریک کرد. سرخپوشان تهرانی با ۲ برد، یک مساوی و یک باخت در رده سوم جای گرفتند و به مرحله نیمه‌نهایی نرسیدند.

۶- سوم مهرماه ۱۳۹۹(۲۰۲۰): پرسولیس ۴-۰ الشارجه امارات

خلیل‌زاده، آل کثیر، عبدی و امیری

دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بعد از هفته دوم، به خاطر شرایط کرونایی در کشور قطر به صورت متمرکز برگزار شد. پرسپولیس برای صعود کارش به هفته آخر کشید. شاگردان یحیی گل‌محمدی اما بدون استرس موفق شدند الشارجه امارات را با چهار گل مغلوب کنند و مجوز حضور در دور بعدی را به دست بیاورند. همین تیم سر آخر به فینال لیگ قهرمانان هم صعود کرد اما به اولسان هیوندای باخت.

۷- سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰(۲۰۲۱): پرسپولیس ۴-۰ گوای هند

شهریار مغانلو، عیسی آل کثیر، کمال کامیابی‌نیا و مهدی ترابی

و در نهایت به بازی اخیر می‌رسیم. بردی که تنها چهار پیروزی را مقتدرانه‌تر از خود می‌بیند. تیم یحیی گل‌محمدی با گلزنی چهار بازیکن مختلف به چهار گل رسید و چهارمین برد خود را جشن گرفت و حالا یک گام دیگر به صعود مستقیم نزدیک‌تر شد.

6641