گزارش فنی/ پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا؛ صدرنشین موقعیت خراب کن

گزارش فنی/ پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا؛ صدرنشین موقعیت خراب کن

پایگاه خبری فوتبالی- صدرنشینی در هر گروه و با هر متر و معیاری، یک شاهکار است که تیم گل محمدی در هند انجامش داده و از این نظر باید مورد تحسین قرار گیرد. 

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس در کنار الوحده، الریان و گوا قرار دارد که شاید گروه چندان سختی نباشد ولی مشکلات موجود در هند و رطوبت بالای محل برگزاری بازیها، کار پرسپولیس را سخت کرده است.  

یکی از مهمترین اتفاقات درباره پرسپولیس، غیبت سعید آقایی است. بدون او، وحید امیری به سمت چپ خط دفاعی رفته و زوج درخشانی با ترابی ساخته. همین زوج سازی در سمت راست با نعمتی و پهلوان رخ داده و درنهایت با بهترین عالیشاه، چند سال اخیر مواجهیم که فاز تهاجمی پرسپولیس را به متبلورترین شکل ممکن جلوه داده است. 

مهمترین ایراد پرسپولیس در دور رفت را باید در خط حمله جستجو کرد و حضور مهاجمانی که در از دست دادن فرصت ها، فوق العاده توانمند هستند. مغانلو، آل کثیر و در مرحله بعدی امثال عبدی و محمدخانی نیاز به تمرینات بیشتری دارند تا حداقل چارچوب دروازه را به خوبی ببینند. پرسپولیس با توجه به نوع بازی، موقعیت سازی و سایر المان های تهاجمی باید در هر بازی حداقل 2 گل از رقبایش جلو باشد ولی مغانلو و آل کثیر با نمایش ضعیف شان، 2 برد با حداقل اختلاف را به نفع تیم شان ثبت کرده اند که در هر دو، جلال حسینی گل زده است. 

پرسپولیس از نظر نیروی انسانی در هند، کم و کسری ندارد و با اضافه شدن فرجی، چفت و بست دفاعی آنها نیز بالاتر می رود. گل محمدی اما باید روی هنر مردان هجومی اش کار کند تا درخشش ترابی هر بار هدر نرود. دریافت 2 گل کاملا شبیه به هم از روی ضربات ایستگاهی هم کمی عجیب به نظر می رسد آنهم درحضور مردانی مانند حسینی و کنعانی زادگان و نوراللهی که متخصص زدن ضربات سر هستند. 

ادامه مسیر پرسپولیس و مرور رقبایی که در 3 بازی قبلی دیدیم، کار سختی را برای ادامه صدرنشینی تیم گل محمدی نشان نمی دهد. الریان می توانست تنها رقیب مهم و جدی پرسپولیس در این گروه تلقی شود که با توجه به شکست برابر الوحده و نمایشی که در 10 دقیقه برابر پرسپولیس داشت و موجب از دست دادن برتری اش شد، روی گمانه زنی ها خط قرمز کشید. پرسپولیس در 3 بازی پیش رو، نه تنها می تواند صدرنشینی اش را حفظ کند بلکه می تواند نمایش های بهتری هم داشته باشد و اقتدار بالاتری را نشان بدهد. البته نباید فراموش کنیم که پرسپولیس باید خیلی زود خودش را به لیگ برتر برساند و کورس با سپاهانی که در آسیا حضور ندارد. بنابراین شاید گل محمدی در ادامه مسیر لیگ قهرمانان، استراحت بیشتری به برخی ستاره هایش مانند لک و نوراللهی و امیری و ترابی بدهد تا آنها را برای لیگ برتر هم در اوج آمادگی بدنی داشته باشد. 

در کل پرسپولیس به راحتی می تواند با نوعی مدیریت انرژی و کمی بیشتر کردن حواسش، ضمن حفظ صدرنشینی و رسیدن به هدف اصلی اش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، خستگی حاصل از این دوره بازیهای متمرکز و سنگین را به حداقل رسانده و با کمترین مشکل به لیگ برتر برگردد. 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

6641