پیکه: سوپرلیگ تمام سیستم را از بین می‌برد؛ آیا ما این را می خواهیم؟

پیکه: سوپرلیگ تمام سیستم را از بین می‌برد؛ آیا ما این را می خواهیم؟

پایگاه خبری فوتبالی – جرارد پیکه نظارت خود را درباره سوپرلیگ مطرح کرده. نظراتی که خواندنش خالی از اطف نیست.

به گزارش فوتبالی، پیکه در گفت و گو با Movistar گفته: اگر خودم را رئیس در نظر بگیرم و کاری که لاپورتا باید انجام دهد را بخواهم انجام دهم یعنی پا در شرایط بسیار بد مالی به ارث رسیده گذاشته‌ام. او بهترین تصمیم را برای باشگاه خواهد گرفت. در حال حاضر بارسلونا یکی از موسسین سوپر لیگ به شمار می‌رود و فکر می‌کنم شرایط مالی باشگاه نقش بسیار مهمی در تصمیمات ایفا می‌کند. اگر از نظر یک بازیکن شرایط را بررسی کنیم یا از دیدگاه جهانی، فکر نمی‌کنم در دراز مدت چیز خوبی برای دنیای فوتبال باشد.در واقع بزرگ‌ترین باشگاه‌ها کنار هم جمع  و هر فصل ۵ تیم جدید به مسابقات دعوت می‌شوند. آن‌ها می‌گویند در مسابقات داخلی خواهند ماند و به کار ادامه می‌دهند. می‌گویند لیگ قهرمانان ۳.۵ میلیارد دلار درامد دارد اما سوپرلیگ آن را ۳ برابر می‌کند. من آمارها را جمع نمی‌زنم!

پیکه در ادامه افزود: اگر درباره متخصصین حق پخش صحبت می‌کنید، آن‌ها می‌گویند بازار به آنجا نخواهد رسید. لیگ‌ها باقی می‌ماند و هر سال اسپانسر‌ها به سوپرلیگ هجوم می‌آورند. زمانی که پول از دست برود آن‌ها بازی‌ها را به جای میان هفته به اول هفته انتقال می‌دهند و دیدگاه من این است به زمانی می‌رسیم که چهارشنبه‌ها و شنبه‌ها بازی می‌کنیم. آن‌ها در نهایت پولی به اندازه لیگ‌های داخلی می‌گیرند. برای رسیدن به آنجا می‌خواهید کل سیستم نابود ‌شود؟ آیا ما این را می‌خواهیم؟ که سویا، اورتون، لستر، ناپولی... از بین بروند؟

مدفاع بارسا در ادامه افزود: این چیزی است که می‌بینم پیش خواهد رفت. اگر آن را می‌خواهیم، باید به پیش برویم اما باید آن را کاملا بشناسم. این یک مدل آمریکایی است. آن‌ها این چیزها را دارند و خوب است. چیزی که مهم است تغییر فرم است و تعادل بین باشگاه‌های بزرگ حاضر و باشگاه‌هایی که بزرگ نیستد. باشگاه هایی که در یوفا و لالیگا حضور دارند اهمیت بیشتری نسبت به یک تیم در لیگ سطح پایین دارند. هم درامد بیشتر و هم اهمیت بیشتر. اما جدا شدن یعنی همه چیز و شکست اکوسیستم. شما دارید شغل مردم را از بین می‌برید. یک کاپیتالیسم خالص و سخت. این مدل کاملی نیست. باید تعادل وجود داشته باشد.

1101