الدحیل 4 - استقلال 3 | استقلال، شهر بی دفاع/ بازی برگشت بدون فرهاد

الدحیل 4 - استقلال 3 | استقلال، شهر بی دفاع/ بازی برگشت بدون فرهاد

پایگاه خبری فوتبالی- آبی پوشان پایتخت مصاف با الدحیل قطر را با نتیجه 4 بر 3 واگذار کردند.

به گزارش فوتبالی، در چارچوب رقابت های هفته سوم گروه C لیگ قهرمانان آسیا، دو تیم الدحیل قطر و استقلال ایران در ورزشگاه شهر جده به مصاف هم رفتند.

استارت گلزنی در این بازی پرگل و جذاب توسط آبی پوشان کشورمان در دقیقه 4 با گل زودهنگام ارسلان مطهری رقم خورد.

اما هنوز چند دقیقه بیشتر از برتری آبی پوشان نگذشته بود که سرخپوشان الدحیل در دقیقه 10 کار را به تساوی کشاندند.

در ادامه این دیدار، رقابت به صورت پایاپای میان دو تیم دنبال شد و هر دو تیم یکی بعد از دیگری گلزنی کردند تا نیمه اول با برتری 3 بر 2 الدحیل به پایان برسد.

در نیمه دوم بازی، نمایندگان قطر که از حفظ نتیجه راضی بودند به بازی تدافعی روی آوردند. اما فشار شاگردان مجیدی جواب داد و فرشید اسماعیلی، کاپیتان آبی‌پوشان در دقیقه 74 با یک ضربه سر زیبا کار را به تساوی کشاند.

در شرایطی که به نظر می رسید بازی با تساوی 3 بر 3 به پایان برسد، ضعف خط دفاع استقلال در این دیدار بار دیگر کار دست آنها داد و مایکل اولونگا، مهاجم کنیایی تیم الدحیل که پیش از این نیز 2 بار دیگر نیز دروازه استقلال را باز کرده بود، برای بار سوم موفق شد دروازه رشید مظاهری را باز کند تا با هتریک خود نمایندگان کشورمان را با شکست 4 بر 3 راهی رختکن سازد.

ترکیب الدحیل مقابل استقلال

صلاح زکریا، محمد موسی (75- احمد یاسر)، مهدی بن عطیه، بسام الراوی، ادمیلسون جونیور، کریم بوضیاف، عبدالله الحرق (75- اسماعیل محمد)، سلطان البریک، علی کریمی، المعز علی (89- محمد مونتاری) و مایکون اولونگو

سرمربی: صبری لموشی 

ترکیب استقلال مقابل الدحیل

رشید مظاهری، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، محمد نادری (۵۹- هروویه میلیچ)، مسعود ریگی (50- مهدی مهدی پور )، فرشید اسماعیلی، احمد موسوی (50- وریا غفوری)، آرش رضاوند (86- داریوش شجاعیان)، ارسلان مطهری (86- آرمان رمضانی)، مهدی قایدی و شیخ دیاباته

سرمربی: فرهاد مجیدی 

شرح گل

استقلال یک – الدحیل صفر (دقیقه 4: ارسلان مطهری): پاس خوب فرشید اسماعیلی به سمت راست و ارسال زیبای سیداحمد موسوی به روی دروازه با ضربه سر ارسلان مطهری همراه شد و توپ از کنار دروازه بان الدحیل وارد دروازه شد.

استقلال یک – الدحیل یک (دقیقه 10: مایکل اولونگا): یک ارسال پشت مدافعین به ادمیلسون جونیور رسید و شوت این بازیکن را در ابتدا رشید مظاهری مهار کرد اما در برگشت اولونگا در مقابل دروازه خالی گل تساوی را به ثمر رساند.

استقلال یک – الدحیل 2 (دقیقه 27: مایکل اولونگا): پاسکاری مدافعین استقلال در خط دفاع و پاس مرادمند به ریگی رسید که این بازیکن در حالیکه کسی را در کنارش نداشت، روی زمین افتاد و با تصمیمی عجیب و غریب توپ را به مایکل اولونگا سپرد و او نیز در مصافی تک به تک به راحتی دروازه استقلال را باز کرد.

استقلال 2 – الدحیل 2 (دقیقه 34: شیخ دیاباته): حرکت عالی فرشید اسماعیلی و پاس در عمق این بازیکن به ارسلان مطهری رسید که مهاجم آبی پوشان نیز با یک ارسال زمینی به دهانه دروازه شیخ دیاباته را صاحب توپ کرد که ضربه این بازیکن از میان پاهای دروازه بان الدحیل وارد دروازه شد.

استقلال 2 – الدحیل 3 (دقیقه 43: عبدالله الاحرق): یک ارسال از سمت چپ الدحیل به روی دروازه از تمام بازیکنان عبور کرد که در سمت مقابل به المعز علی رسید و ارسال این بازیکن در محوطه 6 قدم در حالی به عبدالله الاحرق رسید که کسی مراقب او نبود و این بازیکن گل سوم را برای تیمش به ثمر رساند.

استقلال 3 – الدحیل 3 (دقیقه 74: فرشید اسماعیلی): کرنر ارسالی هروویه میلیچ به روی دروازه پس از خروج اشتباه سنگربان الدحیل به دیاباته رسید که ضربه سر این بازیکن در دهانه دروازه به ارسلان مطهری رسید و تاثیرگذاری این بازیکن و پاس او به فرشید اسماعیلی با ضربه سر این بازیکن همراه بود و این بازیکن موفق شد گل تساوی تیمش را به ثمر برساند.

استقلال 3 – الدحیل 4 (دقیقه 85: مایکل اولونگا): یک ارسال از سمت راست به روی دروازه استقلال به اولونگا رسید و این بازیکن با یک چرخش زیبا، دروازه استقلال را برای بار چهارم باز کرد.

کارت زرد

المعز علی (۵۹)

لحظات حساس

دقیقه 19: پاس بسیار خوب قایدی به فرشید اسماعیلی رسید و ضربه چیپ این بازیکن از ارتفاع لازم برخوردار نبود و توپ در دستان صالح زکریا سنگربان الدحیل قرار گرفت.

دقیقه 24: شوت بسیار محکم و دیدنی مسعود ریگی از پشت محوطه جریمه را زکریا سنگربان الدحیل به سختی مهار کرد.

دقیقه 25: موقعیتی برای الدحیل شکل گرفت که شوت محکم المعز علی را محمدحسین مرادمند با یک تکل زیبا راهی بیرون از زمین کرد.

دقیقه 30: موقعیتی خوبی برای استقلال شکل گرفت که تکل مدافع الدحیل توپ را از روی پای قایدی زد و توپ برگشتی را نادری به روی دروازه ارسال کرد که صالح زکریا توپ را در اختیار گرفت و در ادامه از دستانش رها شد و در حالیکه چند بازیکن استقلال مترصد باز کردن دروازه خالی بودند، گلر الدحیل توپ را جمع کرد.

دقیقه 37: حرکت فوق العاده مهدی قایدی که دو بازیکن الدحیل را مقهور توانایی های خودش کرد و ارسال این بازیکن در حالی که از صالح زکریا گلر الدحیل عبور کرده بود، در دهانه دروازه و مقابل گل خالی، به دیاباته رسید ولی توپ روی پای این بازیکن جفت و جور نشد و ضربه این بازیکن در شرایطی فوق العاده به بیرون رفت که البته داور مسابقه یک کرنر به سود استقلال اعلام کرد.

دقیقه 38: کرنر ارسالی مهدی قایدی روی نقطه پنالتی به ارسلان مطهری رسید و در حالیکه کسی از مدافعین الدحیل در کنار او نبود، مطهری با شوتی تک ضرب و روی پا دروازه حریف را به شدت تهدید کرد که صالح زکریا سنگربان الدحیل این موقعیت عالی را مهار کرد.

دقیقه 62: حرکت خوب ادمیلسون جونیور از سمت چپ با عبور او از وریا غفوری همراه بود که شوت این بازیکن به شکل خطرناکی راهی بیرون شد.

دقیقه 90+2: شوت دیدنی اسماعیلی با اختلافی ناچیز از کنار دروازه الدحیل به اوت رفت تا آخرین شانس استقلال برای رسیدن به گل تساوی به هدر برود.

7474