اشتباه کلیدی پرز یا خیانت انگلیسی‌ها؛ چرا سوپرلیگ سقوط کرد؟

اشتباه کلیدی پرز یا خیانت انگلیسی‌ها؛ چرا سوپرلیگ سقوط کرد؟

پایگاه خبری فوتبالی - به نظر می‌رسد که پروژه‌ی سوپرلیگ خیلی زود تر از آن چیزی که انتظار می‌رفت سقوط کرد و اوضاع برای فلورنتینو پرز و هم دستانش به هم ریخت. او تصمیم گرفته بود که همراه با 3 باشگاه ایتالیایی، 6 باشگاه انگلیسی و همچنین رئال مادرید و بارسا و اتلتیکو، اقدام به تاسیس سوپرلیگ اروپا کند اما با گذشت تنها دو الی سه روز، تیم های حاضر در این تورنومنت از این رقابت ها خارج شده و پروژه عملا با شکست مواجه شد.

به گزارش فوتبالی، اما علت اصلی شکست فلورنتینو پرز در این پروژه را جدای از آماده نبودن افکار عمومی و نداشتن حامی در میان رسانه ها، باید نوع چینش تیم ها دانست چرا که پرز تصمیم گرفته بود که 12 باشگاه را در کنار هم قرار دهد که از این 12 باشگاه، یعنی 6 تای آن انگلیسی بودند. این یعنی اینکه 50 درصد این پروژه را تیم های انگلیسی تشکیل می‌دادند و کنار رفتن آن ها ظرف یک شب این طرح را به طور کلی زمین زد.

در واقع یوفا و رئیس آن الکساندر چفرین هم از همین قضیه استفاده کردند و از همین نقطه به پرز و پروژه‌ی سوپرلیگ ضربه زدند. در واقع یوفا تیم های انگلیسی را مورد هدف قرار داد و با استفاده از سیاست و بوریس جانسون، آن ها را تحت فشار قرار داد تا سوپرلیگ را ظرف یک شب ترک کنند. رسانه های انگلیسی هم به شدت به این تیم ها فشار می‌آوردند و این طرح را ضد فوتبال نشان می‌دادند و در نهایت هواداران انگلیسی را هم به خیابان ها کشیده بودند.

اینکه 50 درصد پروژه را تیم های انگلیسی تشکیل می‌دادند باعث شد تا یوفا تمرکز خود برای ضربه زدن به پروژه را به سمت انگلیس معطوف کند و از رسانه‌ها، سیاستمداران و هواداران تیم ها استفاده کند تا نصف تیم های سوپرلیگ، این تورنومنت را ترک کنند و پس از آن دیگر عملا سوپرلیگی وجود نداشته باشد و سایر تیم ها هم به مرور بیرون بیایند.

1470